Dacă ați fost vreodată într-un avion este posibil să fi observat că există o mică gaură în partea de jos a ferestrei. Dacă nu l-ați observat înainte, căutați-l data viitoare. Este pe fiecare geam de avion.
Dacă ai observat-o înainte, s-ar putea să te fi întrebat dacă ar trebui să fie acolo. Orificiul este de fapt o componentă importantă a ferestrei și ajută, de fapt, la siguranța geamului, conform aviationforaviators.com.
Pentru a înțelege de ce gaura este acolo, trebuie mai întâi să știm că există o diferență de presiune a aerului între cabina avionului și exteriorul aeronavei. Cu cât este mai sus, cu atât aerul este mai subțire și mai puțin presurizat. Deoarece oamenii au nevoie de aer cât mai presurizat, cu niveluri tolerabile de oxigen, cabinele avioanelor trebuie să fie presurizate. Acest lucru creează o diferență de presiune ridicată între interiorul unui avion și zona din afara lui. Diferența de presiune a aerului împinge ferestrele și aici apare importanța găurilor.
O fereastră de avion este formată din 3 straturi diferite de panouri. Cel din interior este cel expus pasagerilor și previne deteriorarea celorlalte geamuri. Geamul din mijloc este locul unde se află gaura, iar geamul exterior este stratul de sticlă care suportă cea mai mare parte a presiunii aerului. Există un spațiu de aer între geamul din mijloc și cel exterior, iar orificiul permite presiunii aerului să se echilibreze sau să atingă un echilibru între acest zona exterioară avionului și cabină.
Orificiul deviază o mare parte din presiunea aerului pe panoul exterior de sticlă și permite geamului din mijloc să funcționeze ca un geam de siguranță în cazul în care geamul exterior se sparge. În esență, scopul găurii este de a se asigura că există un al doilea strat de protecție dacă unul dintre geamuri se rupe de la presiunea aerului.
Acel orificiu împiedică și aburirea ferestrelor într-un avion. Aerul rece din exteriorul avionului și interiorul încălzit ar putea crea cu ușurință ceață pe geamurile unui avion.