Grupul german de presă Axel Springer, aflat în plin proces de conversie spre era digitală, a anunțat joi că își vinde cu aproape 1 miliard de euro (920 milioane euro) ziarele regionale și revistele sale din Germania, informează AFP.
Contra sumei totale de 920 milioane de euro, grupul Funke Mediengruppe (fost Waz Mediengruppe), care publică deja un număr mare de ziare regionale și locale și reviste cu distribuție națională, va cumpăra cotidienele din Berling și Hamburg, Berliner Morgenpost și Hamburger Abendblatt, ziare cu anunțuri de mică publicitate, dar și cinci reviste care publică programul TV și două reviste pentru femei.
În paralel cu această vânzare, Axel Springer și Funke Mediengruppe vor crea două societăți de publicitate și distribuție, în care Axel Springer va deține majoritatea acțiunilor.
Editor al celui mai citit cotidian din Europa, tabloidul Bild, dar și al publicației conservatoare Die Welt, Axel Springer s-a angajat de câteva luni într-un marș forțat spre domeniul digital.
Concentrându-se asupra publicațiilor sale far, grupul german a cumpărat în același timp tot mai multe site-uri.
„Decizia de a ne despărți de unele dintre cele mai vechi publicații ale grupului nu a fost ușoară (…). Strategiile diferite ale celor două grupuri se completează perfect”, întrucât Funke Mediengruppe se concentrează pe ziare regionale și reviste, în versiunea tipărită și digitală, iar Axel Springer se concentrează pe internet și pe titlurile sale far, a explicat într-un comunicat Mathias Döpfner, directorul grupului Axel Springer.
Această tranzacție trebuie să fie aprobată de autoritățile cu competențe în domeniu, însă cele două grupuri speră să o finalizeze în 2014.
Publicațiile cedate au avut în 2012 un profit brut de 94,8 milioane de euro și o cifră de afaceri de 512,4 milioane de euro.