Prima pagină » Magazin » Banner-ul publicitar online împlinește 20 de ani. Cum arăta prima reclamă de pe Internet

Banner-ul publicitar online împlinește 20 de ani. Cum arăta prima reclamă de pe Internet

În data de 27 octombrie 1994, primul banner publicitar online pentru AT&T a fost afișat pe site-ul HotWired, deținut de Wired Magazine. Reclama de 468 pixeli x 60 pixeli a marcat începutul unei noi etape în evoluția publicității.

Potrivit venturebeat.com, zilele banner-ului publicitar online ar putea fi numărate. Google a anunțat că va rula reclame full-screen și Facebook va aborda aceeași strategie, în formatul destinat terminalelor mobile.

Aceasta a fost primul banner publicitar online

Primul banner de reclamă din istoria internetului a fost unul de succes, cu o rată a click-urilor de 40%. Odată cu trecerea timpului și apariția dispozitivelor mobile, neajunsurile bannner-ului au devenit însă tot mai evidente: o asemenea reclamă are dimensiuni prea mici pentru ecranele tabletelor și smartphone-urilor. Interacțiunea utilizatorilor de gadget-uri cu bannerele este aproape inexistentă, în multe cazuri. Campania publicitară cu bannere a devenit una din cele mai ineficiente metode de promovare, subliniază analiștii.

 

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele