Bărbații români sunt atrași de femeile inteligente, cu un aspect fizic plăcut și care debordează de încredere în propria persoană, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piață Cult Market Research, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX.
Unul din cinci bărbați consideră că cea mai importantă caracteristică a unei femei trebuie să fie inteligența. Aspectul fizic plăcut este o altă însușire preferată de bărbați. Feminitatea este reprezentată în mintea bărbaților prin afilierea cu frumusețea.
Rezultatele provin dintr-un studiu privind preferințele bărbaților cu vârsta cuprinsă între 18 și 50 de ani din România în ceea ce privește femeile, realizat de compania de cercetare de piață Cult Market Research.
„Suntem mereu atenți la preferințele consumatorilor și facem studii pentru a vedea cum reacționează aceștia în diferite situații și care sunt preferințele lor. Acest studiu vrea să răspundă unei întrebări controversate, dar la care, cel puțin sociologic, putem afla un răspuns: ce-și doresc bărbații de la o femeie. Am realizat un studiu cantitativ, clasic, dar și o cercetare calitativă, folosindu-ne de un eye tracker, cu ajutorul căruia am analizat mișcarea privirii ca răspuns la anumiți stimuli vizuali. Cercetarea noastră ne-a demonstrat că românii sunt atrași în primul rând de inteligența unei femei, aspectul fizic plăcut și siguranța de sine urmând la mică distanță. Pentru ei, o trăsătură fundamentală a femeii ar trebui să fie abilitatea acesteia de a interacționa bine cu copiii”, a declarat Alexandru Zodieru, General Manager al Cult Market Research.
Potrivit comunicatului, s-a constatat că bărbații între 18 și 26 de ani apreciază cel mai mult aspectul fizic la o femeie și mai puțin situația financiară a acesteia, în timp ce bărbații de peste 26 de ani preferă o femeie inteligentă și mai puțin una independentă din punct de vedere financiar.
În cadrul studiului „Ce tip de femeie preferă bărbații”, cercetarea cantitativă a presupus aplicarea a 300 de chestionare telefonice pe un eșantion de bărbați cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani la nivel național. Studiul a fost realizat în perioada 26 august-5 septembrie și este reprezentativ la nivel național pentru eșantionul ales.
Cercetarea a utilizat și tehnici moderne și a urmărit „Ce tip de femeie atrage cel mai mult privirea unui bărbat?”. Cu ajutorul unui eye tracker, care urmărește privirea spontană, a fost studiat modul în care 12 bărbați cu vârsta sub 40 de ani privesc imagini cu anumite femei. Pe baza unor criterii psihosociologice, au fost testate 22 de tipologii de femei, dintre care participanții la experiment au fost atrași cel mai mult de trei tipologii: gospodină, sensibilă și amuzantă.
Tipurile de femei care au atras privirea în studiul calitativ par a avea principalele caracteristici ale rolurilor de: mamă, iubită și prietenă – gospodină, sensibilă și amuzantă.
Pe de altă parte, modelul de femeie alcătuit de respondenți în studiul cantitativ pare să contureze femeia modernă, de succes: inteligentă, atrăgătoare și pregătită pentru orice situație.
Discutând despre idealul de femeie al bărbaților, în general, ies în evidență calități din sfera familiarului „uman”: amuzament, sensibilitate, centrarea pe familie.
În timp ce, pentru femei, bărbatul ideal trebuie să fie, în primul rând, sincer, bărbații apreciază cel mai mult femeia inteligentă. Diferența dintre declarația rațională și emoțional-spontană la femei este mult mai mare decât la bărbați, rezultând astfel că femeile raționalizează mai mult propriile atitudini față de bărbați, atunci când vorbesc despre aceste aspecte.
Cult Market Research este o agenție de cercetare înființată în anul 2008, cu o bogată experiență în domenii ale cercetării sociale, de marketing și comunicaționale.