Bere „to go”, afacerea de nișă deschisă de un antreprenor din Republica Moldova, în Cluj-Napoca
Roman Cuciuc (35 de ani) a povestit corespondentului MEDIAFAX că și-a propus să dezvolte cultura berii în România, să explice clienților că berea are diferite arome, că modul de producere, de fermentare, este diferit.
„Am identificat o nișă nouă ca afacere și am deschis magazinul Beer’s Point, Locul Berilor, promovăm berile în sine, atât cele din comerț, cât și berile artizanale, care păstrează rețetele tradiționale, cu patru ingrediente – apă, drojdie, hamei și malț. Vrem să dezvoltăm cultura berii și în România, așa cum este în Belgia, Germania, SUA, Marea Britanie, astfel încât oamenii să înțeleagă ce beau. Acum, consumatorii au un singur înțeles, berea fiind o denumire generică, o băutură cu un singur gust în timp ce, în realitate, berea are foarte multe stiluri. Vrem să explicăm clienților că berea are diferite arome și culori, că modul de producere, de fermentare, este diferit. Avem aproape 150 de feluri de bere. Am adus în premieră în România, conceptul de bere la draft #to go, pentru acasă. Prin sistemul folosit, ne asigurăm că berea de la noi este îmbuteliată exact ca la fabrică și că își păstrează toate proprietățile mult mai bine”, a spus Cuciuc.
Potrivit acestuia, noul concept a fost adus din Federația Rusă, unde a cunoscut o expansiune puternică în ultima perioadă, folosind un dozator special care permite îmbutelierea berii din butoi în PET-uri fără a intra în contact cu aerul.
„Avem sticle de 0,5 litri, 1 litru și 2 litri, de unică folosință, toate sticlele având o etichetă cu denumirea, care se lipește pe loc și care atestă tipul de bere și ingredientele folosite. Ținută la rece și ferită de soare, garantăm o calitate a berii de 48 de ore. După ce terminăm de îmbuteliat, lăsăm un dop de spumă, care nu permite oxigenului să intre în bere și să o altereze, sigilarea fiind mult mai sigură. Berea turnată în PET nu este o bere rea, nu afectează deloc calitatea ei, nu îi schimbă gustul. Avem și bere fără alcool, dar și bere cu 11,5 alcool”, a explicat antreprenorul din Republica Moldova.
În magazin se vând diverse sortimente de bere artizanală, făcută de mici producători autohtoni, care au denumiri precum Pure-C, Opium, Morning Glory, Easy Rider, Crowd Control, Terapia Gold, Imperial Fuck, dar și bere de import, din Belgia și Germania.
Roman Cuciuc a atras în această afacere un partener, un finanțator tot din Republica Moldova, intenția fiind de a dezvolta o franciză care să ducă Beer’s Point în mai multe orașe din România dar și în străinătate, în țări precum Polonia, Germania, Cehia, Belgia, Marea Britanie și Scoția, „unde, într-adevăr, se bea bere”.