Prima pagină » Magazin » „Biblia” showbiz-ului hollywoodian a fost vândută

„Biblia” showbiz-ului hollywoodian a fost vândută

Revista Variety, una dintre cele mai vechi și mai respectate surse de informații din industria de divertisment americană, a fost vândută de compania britanică Reed Business Information grupului de presă american Penske Media Corporation (PMC), informează AFP.

Revista Variety, una dintre cele mai vechi și mai respectate surse de informații din industria de divertisment americană, a fost vândută de compania britanică Reed Business Information grupului de presă american Penske Media Corporation (PMC), informează AFP.

Finalizarea tranzacției între compania care deținea această publicație, Reed Business Information, și noul proprietar, Penske Media Corporation, a fost anunțată marți de cele două societăți.

Valoarea tranzacției nu a fost făcută publică.

„Începând din 1905, Variety a fost una din principalele surse de informare din lume despre sectorul divertismentului și este în prezent una dintre cele mai cunoscute mărci de presă”, a declarat Jay Pensek, cel care controlează compania PMC, noul proprietar al Variety.

El a precizat că planul companiei PMC este de a crește prezența mărcii Variety în alte medii, precum internet, televiziune, pe telefoanele inteligente, dar și pe piețele internaționale.

PMC este un grup de presă care desfășoară operațiuni pe internet, având sediul central la Los Angeles. Compania PMC este deținută de Jay Penske, care este președinte și CEO al acestui grup de presă. În afară de revista Variety, PMC mai deține site-urile Boy Genius Report, Deadline.com, OnCars.com, HollywoodLife.com, Movieline, MailTimes și TVLine.

Revista Variety, una dintre cele mai vechi și mai respectate surse de informații din industria de divertisment americană, a fost scoasă la vânzare în luna martie a acestui an, după cum au anunțat, la momentul respectiv, compania Reed Business Information (RBI). RBI, care a deținut Variety din anul 1987, a luat decizia de a vinde revista în concordanță cu strategia sa din ultimii trei ani, care vizează despărțirea grupului RBI de publicațiile americane tipărite.

„Odată cu atenția tot mai mare pe care RBI o acordă serviciilor online și cu vinderea celorlalte reviste tipărite americane pe care le-am avut, tuturor ni se pare acum o decizie logică să vindem și această afacere”, a declarat, pe 23 martie, Mark Kelsey, directorul executiv al companiei Red Business Information.

„Variety dispune de o echipă incredibil de talentată, care a reușit să inoveze și să dezvolte această franciză în industria știrilor și analizelor din showbiz. Nu am niciun dubiu că afacerea va continua să prospere și sub conducerea noului patron”, a adăugat Mark Kelsey la momentul respectiv.

Variety a fost înființată la New York, în 1905, de Sime Silverman, sub forma unei reviste săptămânale care oferea informații din industria de divertisment și din comerț, dar a devenit o publicație zilnică, cu sediul la Los Angeles, începând abia din 1933. Revista are și un site propriu, lansat în 1998, și oferă cititorilor informații și analize din domeniul producțiilor cinematografice și de televiziune, date de box office și alte informații despre contractele de afaceri semnate în industria de divertisment din Statele Unite.

Variety s-a confruntat însă în ultimii ani cu concurența tot mai puternică din partea „rivalilor” de la The Hollywood Reporter, Deadline Hollywood și The Wrap, ca și din partea site-urilor care postează gratuit știri și informații din showbizul american.

La sfârșitul anului 2009, Variety a luat decizia ca întregul ei conținut online să poată fi consultat doar prin plata unei taxe, însă numărul de accesări a paginilor sale a scăzut cu 40%, potrivit companiei de măsurare a audienței Nielsen.

Publicitatea reprezintă o sursă majoră de venituri pentru această revistă zilnică, în special pe durata sezonului premiilor de la Hollywood, atunci când studiourile de producție cinematografică plătesc sume considerabile pentru anunțurile publicitare în care își promovează actorii și filmele, în speranța nominalizării acestora la premiile Oscar.

Publicația este renumită și pentru „jargonul” ei intern, care include termeni precum „skeins” (gheme de fire) – folosit pentru serialele TV – și „toppers” (vârfuri) – folosit în cazul liderilor marilor corporații cinematografice.