Bill Gold, artistul care a creat afișele memorabile pentru filme precum „Casablanca”, „Portocala mecanică” și „După-amiază de câine”, a murit la 97 de ani

Publicat: 21 05. 2018, 16:43

Gold a murit duminică în casa sa din Old Greenwich, Connecticut, potrivit purtătoarei de cuvânt a familiei sale. Originar din Brooklyn, Gold a început munca în anii 1940 și a adunat peste 2.000 de postere de film, lucrând pentru regizori precum Alfred Hitchcock („Dial M for Murder” – 1954), Elia Kazan („La Est de Eden” – 1955) și Federico Fellini („8 1/2″ – 1963), Sam Peckinpah („The Wild Bunch” – 1969), Martin Scorsese („Băieți buni” – 1990).

Pentru legendarul Clint Eastwood, Gold a realizat afișele la „Dirty Harry” (1971), „The Enforcer” (1976) sau „Unforgiven” (1992).

Gold s-a retras după ce a colaborat cu Eastwood la „Mystic River” (2003), dar a revenit în 2011, când a realizat posterul cinematografic pentru „J. Edgar”.

Gold a început să deseneze la vârsta de 8 ani și nu s-a mai oprit, după cum a mărturisit artistul într-un interviu din 2016. Creatorul de afișe a fost angajat la 21 de ani, prima sa „misiune” fiind „Casablanca” (1942), film de referință cu Humphrey Bogart.

După trei ani petrecuți în cel de-al Doilea Război Mondial, unde a realizat filme de antrenament pentru armata americană, Gold a revenit la Warner Bros. la sfârșitul anilor 1950. În 1973, Gold a realizat afișul pentru celebrul film „Exorcistul”, regizat de William Friedkin, scrie THR.

Alte afișe de referință realizate de Bill Gold:

– „Cool Hand Luke” (1967), cu Paul Newman
– „Bullitt” (1968), cu Steve McQueen
– „Dog Day Afternoon” (1975), cu Al Pacino
– „Deliverance” (1972), cu Burt Reynolds