Șeful Volkswagen, Hinrich Woebcken, a anunțat că decizia survine după ce producătorul auto a decis să își îndrepte atenția spre mașinile electrice și cele mai spațioase, de familie, scrie Daily Mail.
„Pierderea Beetle-ului după trei generații, desfășurate de-a lungul a 70 de ani, va provoca un val de emoții în rândul fanilor devotați ai BROSCUȚEI”, a recunoscut oficialul. VW nu are planuri imediate pentru o eventuală înlocuire a modelului Beetle, dar „niciodată să nu spui niciodată”.
Mașina a fost concepută în anii 1930, dar producția în serie a început în 1945. Ideea originală pentru Beetle a fost „mașina poporului”, un automobil accesibil pentru buzunarele tuturor celor care nu aveau venituri substanțiale.
Ideea modelului Beetle datează din 1931, când Ferdinand Porsche și Zundapp au dezvoltat prototipul Porsche Type 12, Auto fur Jedermann (Un automobil pentru toată lumea).
În 1933, liderul nazist Adolf Hitler i-a ordonat lui Porsche să construiască o mașină a poporului, în care să încapă lejer doi adulți și doi copii, cu suficient spațiu pentru bagaje și o viteză de circa 100 km/h.
Planul lui Hitler viza ca mașina să fie cumpărată de aproape toată lumea, printr-o finanțare dinainte stabilită. Consumatorii ar fi cumpărat Sparkarte (cartelă de economii), la un cost de 1 Reichsmark.
După cumpărarea Sparkarte, ar fi fost obligați să cumpere cel puțin 5 Reichsmark pe săptămână. Modelul a devenit cunoscut în Germania drept Kafer („gândac” în germană). În Franța a fost supranumit Coccinele (Buburuza).
foto: captură youtube.com
Beetle a marcat o modă fascinantă, dictată de Volkswagen, Fiat și Renault, cu mașini care aveau motorul situat în spate și tracțiune pe roțile din față. Producția ansamblului amintit a crescut la nivelul producătorilor din Europa de Vest de la 2,6% în 1946 la 26,6% în 1956!
În anii 1960, Volkswagen a cosmetizat modelul Beetle, oferindu-i un aspect mai tineresc. În 1975, compania a lansat modelul 1303. Între 1975 și 1978, când linia de producție Beetle a fost închisă, mașina a rămas practic aceeași, mergând cot la cot cu modelul GOLF.
Producția Beetle s-a mutat în Puebla, Mexic, țară care, în 1996, devenea ultimul bastion de producție a celebrei BROSCUȚE.