Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) organizează, începând de marți, timp de o săptămână, un concurs de acordare a 48 de frecvențe FM și AM, care sunt disponibile în prezent. Între frecvențele care sunt scoase la concurs se află și cele care au aparținut Radio Guerrilla.
Astfel, printre societățile care s-au înscris la concurs se numără și societatea Antena 3 SA, care deține licența televiziunii de știri Antena 3 și care vrea să lanseze, în București, un post de radio cu tematică informativă, intitulat 3 FM.
Proiectul postului de radio 3 FM a fost prezentat, marți, la concursul CNA, de o echipă din care au făcut parte Mihai Gâdea, directorul general al Antena 3, Adrian Ursu și Marius Huc.
3 FM concurează pentru o singură frecvență scoasă la concurs de CNA, respectiv pentru 106,2 MHz din București. Dacă o va obține, postul de radio 3 FM va difuza programe producție proprie (53%) și va retransmite programe de la televiziunea Antena 3 (precum „Sinteza zilei”, cu Mihai Gâdea).
Investiția inițială în echipamentele necesare pentru lansarea acestui post de radio este estimată la aproximativ 19.300 de euro, având în vedere că există spații pentru emisie și producție în dotarea grupului Intact, din care va face parte și 3 FM, potrivit informațiilor prezentate în timpul concursului CNA.
Mihai Gâdea a spus că, dacă CNA va acorda frecvența solicitată pentru lansarea 3 FM, Adrian Ursu și Marius Huc vor ocupa „poziții de răspundere” la acest post de radio, respectiv de director editorial și redactor-șef.
„Vă propunem un post de radio de știri, în București, premium, așa cum credem că Bucureștiul are nevoie. Ne dorim foarte mult să fie ceea ce reprezintă un post de radio de news în Europa, la standarde foarte înalte. Vom folosi la maximum și echipa editorială pe care o avem și oameni care au calitățile necesare pentru a face parte din echipă. Vrem să aducem cei mai buni specialiști în radio din Europa”, a spus Mihai Gâdea, în fața membrilor CNA.
La rândul său, Adrian Ursu a spus că 3 FM va avea o acoperire de 24 de ore cu informații, care vor fi diseminate atât în jurnale de știri, cât și în emisiuni informative. „Este un program jurnalistic ceea ce este propus în această grilă, pe care nu îl întâlnim din păcate în oferta existentă acum în oferta audio din Capitală. Există două posturi care încearcă să acopere nișa tematică informativă, dar care sunt departe de ceea ce așteaptă comunitatea”, a spus Adrian Ursu, precizând că grila 3 FM va cuprinde și informații utilitare, dar și despre manifestări culturale și timp liber.
„Ne propunem să lucrăm 54 de ore pe zi (…) Ne va fi greu, dar avem o echipă foarte puternică, tânără ambițioasă, cu mult entuziasm. Ne bazăm pe ei, vrem ca bucureștenii care merg dimineața la muncă să aibă toate informațiile necesare. Vom încerca să fim foarte dinamici (…) Dorim să compensăm ceea ce ne lipsește, publicul pe care nu-l avem la Antena 3 ziua va fi la radio o mare parte din timp. O să avem și altceva decât ceea ce avem la televizor, ceea ce lipsește din cauza tumultului cotidian. Încercăm să aducem și cultură și oameni de afaceri. Nu există numai politică în această țară”, a spus și Marius Huc.
Pe de altă parte, răspunzând unor întrebări adresate de membri ai CNA, Mihai Gâdea a mai spus că 3 FM este „un demers serios”, precizând că, la un moment dat, acesta ar putea fi extins și la nivel național. „După ce vom reuși să confirmăm în București, am putea să încercăm această extindere”, a mai spus Mihai Gâdea.
El a adăugat că, prin lansarea 3 FM, încearcă să completeze portofoliul grupului media Intact, care a inclus un post de radio de știri, respectiv News FM, transformat în 2008 în postul comercial Radio Zu.
„În urmă cu niște ani de zile, am fost printre cei care au avut ideea ca postul de radio News FM să se transforme în Radio Zu”, a spus Mihai Gâdea, precizând că, la momentul respectiv, exista o oportunitate de radio foarte importantă pentru lansarea Radio Zu, care a performat devenind cel mai ascultat post de radio în București. „Dar am această dorință de a recupera ceva ce am pierdut și eu ca ascultător și îmi doresc cumva ca acest post de radio de știri să existe, cum exista și News FM. Credem că la momentul acesta putem face mai mult”, a mai afirmat Gâdea.
Agenția MEDIAFAX a relatat, încă din 3 noiembrie, citând surse din industria media, că Antena 3 dorește să își lanseze propriul post de radio de știri, intitulat 3 FM.
Asociații societății Antena 3 SA sunt Corina Voiculescu – acționar principal (49,58%), Camelia Voiculescu (43,85%), Sorin Oancea (5,3%), Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României (membru fondator și președinte – Dan Voiculescu) – 1,27%, potrivit site-ului CNA.
Sorin Oancea este și acționar al televiziunii de știri B1 TV (50% din acțiuni), care s-a înscris la rândul său la concursul CNA, pentru a lansa propriul post de radio de știri în București, cu denumirea B1 FM.
Frecvența 106,2 FM, pentru care concurează Antena 3 la concursul organizat de Consiliul Național al Audiovizualului, este cea pe care a emis Click FM, căruia CNA i-a retras licența pe 18 iulie 2013, din cauză că nu respecta legislația audiovizualului, făcând ulterior obiectul unor dispute în instanță.
Concursul CNA a început marți, la ora 10.00, și continuă pe parcursul acestei zile, dar și miercuri și joi. Competiția se va desfășura și săptămâna viitoare, luni și marți, în această ultimă zi membrii CNA urmând să desemneze prin vot câștigătorii celor 48 de frecvențe radio.
La concurs s-au înscris peste 60 de societăți care vor fie să își lanseze posturi noi de radio, fie să își extindă rețelele existente. Între candidații la concursul CNA se numără și România TV, Kiss FM, Magic FM, Rock FM, Radio Guerrilla, RFI România, Național TV, Pro FM, Adevărul Holding, Trinitas TV etc.