Compania ce produce populara marcă americană de bere Budweiser, „Regele berii din SUA”, cum se autointitulează, este acuzată că pune prea multă apă în sticle, pentru a își mări profitul, potrivit unei plângeri colective în justiție depuse la San Francisco, în California (vest), relatează AFP.
Reclamanții susțin că firma Anheuser-Busch încalcă legile ce protejează consumatorii în California și Missouri (centru), „etichetând în mod fals conținutul de alcool al produselor”.
Plângerea, care cere despăgubiri pentru toți cumpărătorii de Budweiser din ultimii cinci ani, într-un cuantum neprecizat, a fost depusă vineri la un tribunal districtual din San Francisco.
„Marile companii nu trebuie să mintă clienții”, a declarat marți unul dintre autorii plângerii, Nina Giampaoli, de la firma de avocatură Mills Law Firm. „Eu mă simt înșelată. Indiferent despre ce produs este vorba, oamenii trebuie să poată să aibă informații fiabile de la societăți, pe etichete”, subliniază ea.
Compania Anheuser-Busch, cu sediul la Saint Louis, în Missouri (centru), care face parte din grupul belgiano-brazilian ABInBev, a anunțat într-un comunicat că aceste afirmații sunt „complet false”.
„Berile noastre respectă integral directivele cu privire la băuturile alcoolizate, un lucru care face din berile nostre mărcile cele mai vândute în Statele Unite și în lume”, se arată într-un comunicat remis AFP.
Reclamanții afirmă că, punând prea multă apă în bere, „poate fi produs un număr mai mare de unități”.
În plângere se precizează că este vorba despre foarte populara marcă Budweiser cu un nivel de cinci la sută alcool, dar și de alte mărci ca Bud Ice, Bud Light Platinum și Michelob.