Prima pagină » Magazin » Care este cea mai ”bătrână” televiziune din România, din punct de vedere al vârstei publicului

Care este cea mai ”bătrână” televiziune din România, din punct de vedere al vârstei publicului

Care este cea mai ''bătrână'' televiziune din România, din punct de vedere al vârstei publicului
Antena 3 este cel mai ''bătrân'' post de televiziune din România, ținând cont de vârsta mediană a telespectatorilor săi, scrie Forbes.

În octombrie 2014, jumătate dintre telespectatorii Antenei 3 aveau sub 63 de ani, iar jumătate – peste 63, asta însemnând că vârsta mediană a Antenei 3 a fost de 63 de ani. Aceasta este cea mai mare valoare dintre toate posturile TV românești analizate de Forbes.

Pe locurile următoare se situează România TV – vârsta mediană 61 ani, B1 TV – 61 ani, Realitatea TV – 59 ani, Favorit TV – 59 ani, Etno TV – 58 ani, TVR 1 – 57 ani, Digi 24 – 57 ani, Dolce Sport – 52 ani. Astfel, se observă că, din primele 9 locuri, cinci sunt ocupate de televiziunile de știri.

La polul opus, televiziunile cu cel mai tânăr public sunt, în mod logic, cele de desene animate, Nickelodeon având un public cu o vârstă medie de 8 ani.

Televiziunile cu cea mai mare audiență din România, Pro TV și Antena 1, au un public cu o vârstă medie de 41, respectiv 43 de ani, despre care Forbes scrie că este ”tocmai bună” pentru clienții publicitari.

Analiza Forbes acoperă perioada octombrie 2013-octombrie 2014. În acest interval, Pro TV și Antena 1 au ”întinerit” cu un an, din punct de vedere al vârstei publicului, în timp ce AXN a ”îmbătrânit” cel mai mult (vârsta mediană în octombrie 2014 – 51 ani, cu cinci ani mai mult ca anul trecut).

”O precizare importantă: o televiziune precum Prima TV, cu o vârstă mediană de 42 de ani, nu are automat mai mulți tineri decât Antena 3, pentru că audiența generală a Prima TV este mai mică decât Antena 3. Este posibil ca Antena 3, pentru că are o audiență mai mare, să aibă mai mulți telespectatori unici sub 42 de ani decât Prima TV”, se arată în studiul Forbes.

Autor
Autor