Care este cea mai ”bătrână” televiziune din România, din punct de vedere al vârstei publicului
În octombrie 2014, jumătate dintre telespectatorii Antenei 3 aveau sub 63 de ani, iar jumătate – peste 63, asta însemnând că vârsta mediană a Antenei 3 a fost de 63 de ani. Aceasta este cea mai mare valoare dintre toate posturile TV românești analizate de Forbes.
Pe locurile următoare se situează România TV – vârsta mediană 61 ani, B1 TV – 61 ani, Realitatea TV – 59 ani, Favorit TV – 59 ani, Etno TV – 58 ani, TVR 1 – 57 ani, Digi 24 – 57 ani, Dolce Sport – 52 ani. Astfel, se observă că, din primele 9 locuri, cinci sunt ocupate de televiziunile de știri.
La polul opus, televiziunile cu cel mai tânăr public sunt, în mod logic, cele de desene animate, Nickelodeon având un public cu o vârstă medie de 8 ani.
Televiziunile cu cea mai mare audiență din România, Pro TV și Antena 1, au un public cu o vârstă medie de 41, respectiv 43 de ani, despre care Forbes scrie că este ”tocmai bună” pentru clienții publicitari.
Analiza Forbes acoperă perioada octombrie 2013-octombrie 2014. În acest interval, Pro TV și Antena 1 au ”întinerit” cu un an, din punct de vedere al vârstei publicului, în timp ce AXN a ”îmbătrânit” cel mai mult (vârsta mediană în octombrie 2014 – 51 ani, cu cinci ani mai mult ca anul trecut).
”O precizare importantă: o televiziune precum Prima TV, cu o vârstă mediană de 42 de ani, nu are automat mai mulți tineri decât Antena 3, pentru că audiența generală a Prima TV este mai mică decât Antena 3. Este posibil ca Antena 3, pentru că are o audiență mai mare, să aibă mai mulți telespectatori unici sub 42 de ani decât Prima TV”, se arată în studiul Forbes.