Care este cea mai bună zi pentru a pleca într-o călătorie cu avionul
Aeroportul Henri Coandă și cel din Cluj-Napoca au înregistrat cele mai multe probleme la zboruri în ultimele 60 de zile.
În perioada octombrie-noiembrie, data de 17 noiembrie (vineri) a fost cea care a marcat cele mai multe întârzieri pe cinci aeroporturi din România, când 464 de curse au decolat cu 15 până la 180 de minute întârziere, respectiv un zbor cu peste trei ore întârziere.
De altfel, în ultima perioadă, vinerea a avut cea mai slabă performanță în ceea ce privește punctualitatea zborurilor, doar 80,5% din curse decolând la timp, în cazul aeroportului din București. La polul opus este ziua de sâmbătă, cu o rată a punctualității de aproape 88%. La nivel național, în 2017, ziua de vineri a avut o rată de punctualitate de 79,2%, aproape similară celei de luni, cu 79,5%. Sâmbăta rămâne însă cea mai bună zi pentru călătorii, punctualitatea fiind de peste 88% la zborurile de pe aeroporturile din România.
În 2016, în aceeași perioadă, aproape 6.700 de pasageri au fost afectați de întârzierile sau anulările companiilor aeriene, valoarea totală a compensațiilor eligibile fiind de aproape 1,8 milioane de euro.
Mai mult, la nivel de interval orar, cursele care decolează între orele 22:00 și 5:59 sunt și cele mai punctuale, în comparație cu cele programate între orele 16:00 și 21:59, a căror rată de punctualitate este de 80,5%.
„Bazându-ne pe statistici, dacă ar fi să alegem un zbor fără emoții, ar trebui să alegem decolarea de pe aeroporturile din Bacău, Craiova, Constanța, Oradea, Sibiu, Suceava sau Satu Mare unde, în ultimele două luni, niciun pasager nu a fost afectat de întârzieri sau anulări. Aceleași statistici ne arată că zborurile de noapte de la Oradea și cele din prima parte a dimineții de la Constanța au fost de fiecare dată la timp”, a declarat Ștefan Radu, country manager pe România al AirHelp
AirHelp este o companie al cărei domeniu de activitate este obținerea compensațiilor pentru pasageri, ca urmare a întârzierii, anulării sau supraîncărcării zborului. Din 2013, când AirHelp a fost fondată, compania a ajutat peste cinci milioane de pasageri să primească despăgubiri în valoare de 300 de milioane de euro. Compania are peste 500 de angajați la nivel mondial.
AirHelp analizează periodic zborurile de pe aeroporturile din Europa și oferă informații pasagerilor despre potențiale întârzieri și anulări. Dacă sunt eligibili pentru despăgubiri, cazul este preluat de AirHelp și pasagerul poate primi până la 600 de euro compensație.