Care este cel mai periculos traseu feroviar din lume
Ideea șefului statului a fost însă primită cu împotrivire atât de membrii partidelor conservatoare, cât și de cei ai grupurilor liberale, care considerau că în Anzi nu se va putea circula niciodată cu trenul, potrivit Descoperă.
În ciuda rezistenței opuse de clasa politică, Alfaro a contactat o companie de construcții din SUA pentru a realiza ,,cea mai periculoasă cale ferată din lume”. Acordul semnat de guvernul ecuadorian și firma nord-americană a stat la baza înființării grupului ,,Guyaquil and Quito Railway Company”, care a demarat procedurile de construcție în anul 1899.
Construirea unei căi ferate în inima munților a fost un proces extrem de greu de realizat. Muncitorii au trebuit să facă față activității seismice din zonă și a condițiilor meteo instabile, să încerce să se apere de boli și de animalele sălbatice din împrejurimi.
Cea mai dificilă problemă pe care muncitorii au întâmpinat-o a fost construirea unei porțiuni de cale ferată pe o stâncă cunoscută de localnici sub numele ,,Nariz del Diablo” (,,Nasul Diavolului”). Se spunea despre aceasta că era blestemată de Diavol, deoarece acesta nu dorea ca pe stâncă să fie construită o linie de cale ferată. Muncitorii spuneau că încălcarea dorințelor lui Satan a făcut ca numeroși colegi de-ai lor să își piardă viață. S-a estimat că, în timp realizării construcției, peste 2000 de oameni au murit din cauza bolilor, a muncii excesive și a climei dificile din zonă.
Linia de cale ferată a fost inaugurată în anul 1902 și a fost utilizată, cu întreruperi, până în 1997, când a fost închisă datorită daunelor majore provocate de alunecări de teren. La ora actuală, o porțiune a căii ferate, care leagă localitățile Alausi și Sibambe pe o distanță de aproximativ 12 kilometri, este folosită în scop turistic.
Sursa: Descoperă