Care sunt cele mai valoroase branduri din lume în 2017. Surpriza de pe primul loc
În vreme ce valoarea de piață a Apple a scăzut cu 27%, până la 107,1 miliarde de dolari, Google și-a sporit valoarea brandului până la 109,5 miliarde. Imediat în urma lor s-a situat Amazon, cu o creștere de 53%, până la 106,4 miliarde de dolari.
Opt dintre primele zece branduri de pe lista pentru 2017 sunt de origine americană, fapt care reflectă dominația SUA la nivel global. Cum rămâne, deci, cu restul lumii?
Vizualizarea brandurilor ca țări
Datele oferite de acest clasament au fost sistematizate și apoi grupate pe țări, realizându-se astfel o hartă în funcție de valoarea dată fiecărui stat de „brandul național” pe care l-a furnizat. După Google, cel mai valoros al doilea brand național este Samsung, al Coreei de Sud, cu 66,2 miliarde de dolari, apoi Banca Chineză ICBC, cu o valoare de 47,8 miliarde.
Toyota și BMW sunt pe pozițiile următoare (46,3, respectiv 37,1 miliarde de dolari), apoi gigantul energetic Shell, în valoare de 36,8 miliarde. Brandurile de top din fiecare țară valorează, în general, mai puțin de 25 de miliarde de dolari. În America Latină, de exemplu, cel mai valoros brand este compania de energie Pemex (8,5 miliarde de dolari), în vreme ce nicio companie africană nu apare pe hartă.