Carpații ar putea deveni un brand asemănător Alpilor. „Avem nevoie de un produs care să facă din Carpați o marcă. Poate fi brânza, poate fi oaia”

Publicat: 26 04. 2015, 14:21
Actualizat: 26 04. 2015, 16:53
Sute de păstori din Polonia, Cehia și Slovacia și o delegație de peste 50 de persoane din România, din județele Sălaj, Cluj, Maramureș și Suceava au participat sâmbătă și duminică în localitatea poloneză Ludzmierz la prima ediție a Congresului Carpaților, potrivit Agerpres.
 
„Avem nevoie de un produs care să facă din Carpați o marcă. Poate fi brânza, pentru că aceasta este peste tot, poate fi oaia. Când vorbești de Alpi, nu te gândești că poate e vorba de Franța, poate de Elveția. Nu te gândești la țări, ci la Alpi. Carpații nu sunt foarte cunoscuți în Europa”, a declarat pentru Agerpres Maria Kohut, unul dintre principalii organizatori ai congresului.
 
Păstorii își propun o mai bună cooperare cu ciobanii din toate țările prin care trece acest lanț muntos, inclusiv din România.
 
„Evenimentul la care participăm în aceste zile vrea să-i pregătească pe ciobanii din întreaga Polonie să înceapă să lucreze împreună, iar pe voi, românii, v-am invitat ca observatori, pentru a vedea cum cooperăm în regiunea noastră și pentru a arăta că acest gen de cooperare poate exista între toate țările ce se află de-a lungul lanțului Carpaților. Anul viitor vom organiza un eveniment de mult mai mare amploare, numit Sărbătoarea Carpaților, la care vrem să invităm oameni din toate țările. Avem deja un buget din fonduri elvețiene, dar vom utiliza și fonduri proprii. Prima ediție va fi în Polonia, dar dacă lucrurile merg bine vrem să fie organizat, pe rând, în fiecare din țările din Carpați”, a spus Maria Kohut.

Congresul Carpaților a fost organizat de către Asociația Muntenilor din Polonia, organizație care are 8.000 de membri, cu sprijinul unor fonduri elvețiene și din surse proprii.