Shon Burton, fondator și CEO al platformei de anunțuri HiringSolved, spune că profilul de Facebook poate oferi mai multe categorii de informații despre un candidat, precum detalii de contact și detalii despre interesele și hobby-urile sale, scrie Business Insider.
În opinia sa, imaginea completă oferită de media socială este mai eficientă în descrierea unui candidat decât tradiționalele scrisori de intenție și CV-uri.
„CV-urile sunt condensate, adesea imposibil de citit și ușor de ignorat. Facebook, LinkedIn și Twitter, dar și YouTube, Instagram, Pinterest, Spotify și altele – acestea sunt locurile în care vezi interesele reale ale unui candidat în timpul serviciului, precum și abilitățile lor în acțiune”, susține Burton.
Platforme precum Twitter, LinkedIn sau Facebook, bazate pe comunicare, îi ajută pe specialiștii în resurse umane să contacteze și să recruteze potențiali candidați în moduri diferite față de cele tradiționale, practicate în trecut.
Alte platforme, precum Yelp sau Foursquare îi ajută pe head hunteri să identifice „mișcările” candidaților, respectiv unde se află, unde au călătorit și unde le place să-și petreacă timpul.
Rețele de socializare precum LinkedIn, Facebook, Quora sau GitHub le pot dezvălui angajatorilor detalii legate de cunoștințele candidaților și interesul lor legat de acumularea de noi informații.
„Astăzi este foarte dificil să te angajezi ca inginer de software la Google, Apple sau Twitter dacă nu ți-ai împărtășit munca pe site-uri precum GitHub”, explică Burton.