Cadourile cele mai scumpe vor fi oferite și anul acesta în cercul familiei. Odată cu apropierea sărbătorilor, internauții vor să dea cadouri, în medie, la câte 2-3 persoane, în valoare totală de 280 de lei.
Suma cea mai mică este alocată colegilor de serviciu. În cazul acesta, valoarea medie a cadoului este în jur de 60 de lei.
Și familia extinsă este vizată atunci când vine vorba de cadourile ce vor fi puse „sub brad”. Jumătate dintre utilizatorii de internet doresc să ofere daruri inclusiv rudelor îndepărtate. Doar 1 din 4 respondenți se gândește să ofere ceva prietenilor apropiați.
Experiența cumpărăturilor pe internet devine din ce în ce mai importantă. Decizia cumpărătorilor este influențată nu numai de alegerea între magazinele online și oferta acestora, ci și de rezultatele de căutare.
Site-urile dedicate comparării prețurilor sunt cele care influențează cel mai mult alegerea cadoului și a locului de cumpărare. Acestea reprezintă și anul acesta unul dintre cele mai importante puncte de reper în căutarea cadoului pe Internet.
Înainte de achiziția online, cumpărătorii compară ofertele diferitelor magazine online. Criteriul de bază rămâne în continuare prețul (pentru 88% dintre ei), dar primele impresii și experiența anterioară privind credibilitatea magazinului online ales devin tot mai importante.
Deși produsele de succes specifice sezonului variază de la an la an, principalele idei de cadouri ale utilizatorilor români de internet rămân și anul acesta articole de îmbrăcăminte, produsele de frumusețe, cosmeticele și jucăriile.
Studiu realizat în 2016.