Un sfert dintre românii conectați la internet își fac cumpărăturile online, iar 70% se documentează pe internet înainte de a lua o decizie de cumpărare, conform unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown.
„Cred că am ajuns la un punct de cotitură în comerțul din România. Practic, 1 din 4 români cu acces la internet este cumpărător online, în vreme ce 70% din români se documentează pe internet înainte de a lua o decizie de cumpărare”, a declarat vicepreședintele celui mai mare retailer online, emag.ro, Radu Apostolescu, într-un comunicat.
Comparativ cu anul trecut, ideea de cumpărături online a început să devină tot mai atractivă și în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 45-55 de ani, a căror pondere a ajuns la 15% din totalul utilizatorilor de comerț electronic în 2013, de la 10% în 2012, precum și în rândul celor din mediul rural (16% din totalul utilizatorilor de comerț electronic, în ușoară creștere față de anul trecut), potrivit studiului.
Categoria electroIT continuă să fie cea mai căutată de cumpărătorii online, anul trecut 20% din vânzările de produse electroIT fiind generate de comerțul online. Prin comparație, din tot retailul din România, cumpărăturile online au reprezentat doar 2%.
eMAG.ro este cel mai mare jucător local în domeniul comerțului online, cu afaceri de peste 150 milioane de euro în 2012.