Prima pagină » Magazin » Ce decizie a luat CNA în privința reclamelor la vopseaua Oskar, în care este folosită o pisică

Ce decizie a luat CNA în privința reclamelor la vopseaua Oskar, în care este folosită o pisică

Ce decizie a luat CNA în privința reclamelor la vopseaua Oskar, în care este folosită o pisică
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a analizat, în ședința de joi, două spoturi publicitare la vopseaua lavabilă Oskar, în care este folosită o pisică albă, constatând însă că în acest caz nu este încălcată legislația audiovizualului.

CNA a primit peste 30 de reclamații în privința acestor două spoturi, de la telespectatori îngrijorați de soarta pisicii folosite în spoturile respective, dar și de la Fundația Vier Pfoten. În aceste spoturi, un bărbat pare că folosește o pisică albă pentru a șterge un perete murdar cu vin.

După ce a vizionat cele două spoturi, Consiliul a analizat și punctul de vedere al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC).

Potrivit Laurei Frunzeti, directorul executiv al Consiliului Român pentru Publicitate, Comitetul Etic al RAC a analizat spotul Oskar în ședința din 4 martie și a constatat că nu s-a încălcat în acest caz Codul de practică în publicitate.

„Comitetul Etic al RAC a analizat spotul, s-a constatat faptul că apare un animal în carne și oase, dar, în momentul în care se aud acele mieunături ale animalului, este utilizată o jucărie de pluș. S-a făcut specificarea de către cei care au produs acest spot că nu a fost vătămat niciun animal în timpul filmărilor. Am fost asigurați de faptul că pe fundalul sonor a fost utilizată o înregistrare dintr-o bază de date generale (…) În acest context și luând în calcul că a fost utilizată o tehnică de exagerare pentru a sublinia felul în care se poate curăța această vopsea, Comitetul Etic a ajuns la concluzia că nu se încalcă prevederile Codului de practică în publicitate”, a declarat Laura Frunzeti, în ședința CNA de joi.

 

 

Deși membrii CNA au considerat că în cazurile celor două spoturi publicitare Oskar nu s-a încălcat legislația audiovizualului, membrul Răsvan Popescu a atras atenția că un copil care vede la televizor respectivele clipuri nu înțelege că este vorba despre o jucărie de pluș și nu despre o pisică adevărată.

„Un copil nu înțelege deloc că e o jucărie. Chiar dacă nu e cruzime reală, el nu va ști ca acolo e o butaforie. Niciun copil nu înțelege acest lucru”, a spus Răsvan Popescu.

„Și dacă are o pisică acasă, face la fel cu ea”, a spus și membrul CNA Florin Gabrea.

Membrii CNA Radu Herjeu și Dorina Rusu au spus că nu se poate pune problema unei eventuale interziceri a difuzării acestor spoturi publicitare.

„Mie mi s-a părut o reclamă amuzantă”, a spus Herjeu, precizând că responsabilitatea privind vizionarea la televizor a programelor trebuie să fie în primul rând a părinților în cazul copiilor.

La rândul său, Dorina Rusu a spus că CNA nu poate să interzică un spot publicitar doar pentru că acesta poate fi considerat de „prost gust” de anumiți telespectatori. „În acest caz ar trebui să interzicem 99% din ce apare pe ecran”, a spus Rusu.

Însă Răsvan Popescu a spus că nu se pune problema interzicerii acestor spoturi publicitare. „Acesta e un indicator că în societate există o sensibilitate la temele astea (privind animalele, n.r.) (…) Cred că, auzind această dezbatere, cei care fac asemenea spoturi vor fi în viitor mai atenți”, a mai spus Popescu.