În general, consumatorii cred că promovarea lor în mediul online devine, de multe ori, agresivă. Astfel, 67% dintre aceștia spun că le evită, 24% încetează să mai cumpere produsul respectiv, iar 20% indică marca drept un exemplu prost. De asemenea, în 2017, mai mulți români au declarat că au instalat programe de Adblock în comparație cu anul trecut (32% față de 19% în 2016).
În același timp, consumatorii ar fi mai atenți la conținutul publicat de un brand în mediul online dacă acesta ar fi util pentru ei (75%), dacă i-ar surprinde (48%) sau dacă ar fi amuzant (34%).
„Este în continuare o mare provocare pentru branduri să găsească acel conținut care nu doar să ajungă la publicul vizat, ci și să-i mențină atenția. Pe măsură ce este expus la tot mai multe informații în mediul online, consumatorul devine tot mai puțin dispus să-și piardă timpul cu mesaje care nu-i răspund nevoilor de informare sau relaxare sau cu care pur și simplu nu rezonează. De aceea, recomandăm ca strategiile de promovare ale brandurilor să fie centrate pe conținut valoros și relevant, având la bază analize complexe ale targetului”, afirmă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.
Românii încetează să mai urmărească un brand pe Facebook atunci când conținutul promovat nu este util pentru ei (55%), firma este plictisitoare (31%) sau promovată în exces (29%). În schimb, aceștia ar vrea să afle mai multe informații despre o marcă dacă acestea ar fi împărtășite de un specialist în domeniu (70%), de oameni obișnuiți (46%) sau de celebrități (22%).