Ce își dorește un șef de la un angajat
În opinia specialistului, un șef își dorește lângă el oameni profesioniști, dar ține cont și de alte criterii:
Integritatea personală
1. Ceea ce promitem să și facem, mai ales în timpul stabilit.
2. Să dăm dovadă de onestitate atunci când nu știm cum să facem un lucru. De multe ori, când nu știm să facem ceva, tendința noastră este de a amâna să finalizăm acea sarcină.
3. Să fim corecți, chiar și atunci când nu ne avantajează acest lucru.
4. Să fim centrați pe afacere, nu pe interesele noastre personale. Asta înseamnă să fim voluntari atunci când este necesar, să fim orientați către acțiuni și rezultate concrete, să nu bârfim sau să vorbim de rău pe ceilați și să ne concentrăm toate eforturile în perioadele de criză.
5.Capacitatea de a duce lucrurile la bun sfârșit, dar fără să fim împinși de la spate.
Puterea de a ne reveni din situațiile critice, când nu mai avem chef de nimic. Când avem o problemă personală toate capacitățile nostre motrice și psihice sunt reduse la maxim, lucru care afectează performanța.
Psihic sănatos și stabil:
1. Să avem capacitatea de a judeca corect și rational relația cu șefii și cu cei din jur.
2. Să nu etichetăm oamenii în funcție de starea noastră psihică.
3. Ceea ce spunem să ducem la îndeplinire, pentru a nu fi acuzați de labilitate psihică, adică una spunem și alta facem.
4. Să nu anulăm ceea ce am decis să facem, asta înseamnă transfer de încredere către cei din jur, iar de asta are nevoie un angajator.
5. Profunzime în gândire și capacitatea de a anticipa de ce trebuie sau nu să facem ceva.
6. Înțelepciunea de a ne accepta limitele, atât pe ale noastre, cât și pe ale celorlalți.
„Dacă îți dorești să fii un angajat model sau angajatul lunii trebuie: 1. Să ai stabilite câteva acțiuni de voluntariat și de inițiativă în relația cu șeful și cu cei din jur; 2.Să își finalizezi acțiunile în fiecare lună și să nu amâni ceva pentru mai târziu; 3. Să îți realizezi obiectivele în fiecare lună.
De ce se plâng românii de job-urile lor? 1. Nu au nimerit organizația care trebuie; 2. Nu au capacitatea de adaptare; 3. Pentru că așa suntem noi romanii, trebuie să ne plângem chiar și atunci când avem de toate””, mai spune Petre Nicolae.
Specialistul consideră că românii nu fac bani pentru că pierd din vedere anumite lucruri:
1. Nu știu să își consolideze cariera, nu sunt specializați pe ceva anume.
2. Nu știu cum să câștige în mod cinstit și profesionist.
3. Pentru că nu sunt consiliați corect de către specialiștii cu rol în această activitate.
4. Nu își asumă eforturile de a face mai mult și pentru că „mai bine stau degeaba decât să muncesc pe degeaba”.
De cele mai multe ori, angajatorii și șefii sunt nemulțumiți de subalternii lor în principal pentru că:
1. Pentru că au așteptari nerealiste de la unii dintre ei.
2. Deoarece vor ca angajații să se comporte ca și cum ar fi afacerea lor, acest lucru fiind absurd. Ei sunt angajați, nu angajatori.
3. Pentru că sunt lipsiți de o abordare profesională, se bazează doar pe sentimente, afect, iar atunci îi judecă greșit.
4. Sistemul de recrutare este unul defectuos și se angajează oameni care nu au nicio legătură cu cultura organizațională a companiei.
Angajatorii trebuie să devină profesioniști în conducerea performantă a unei afaceri, mai ales în recrutarea angajaților. Fiecare angajator să stabilească în mod clar și indubitabil coordonate clare pentru fiecare post în parte; obiective cantitative și calitative, mecanisme de realizare, indicatori de performanță, sisteme de evaluare și sisteme de salarizare corecte (nu mari) și adaptate pieței.
Normalitatea este dată de calibrarea și armonizarea intereselor angajator-angajat”, concluzionează Petre Nicolae.