Reclamele de pe YouTube nu sunt tocmai cele mai populare elemente ale site-ului de video sharing, însă au devenit un element obișnuit. Acestea vin în mai multe forme, iar Google dorește să ofere mai multă flexibilitate celor care doresc să își promoveze serviciile și produsele pe această platformă.
Google dorește să ofere acest gen de publicitate ca alternativă la reclamele mai lungi, care oricum ofereau posibilitatea de a trece peste abia după cinci secunde. Având în vedere că durata în plus este de numai o secundă față de acestea, iar timpul în care puneai cursorul peste butonul „Skip” și apăsai pe click-ul de la mouse adăuga ceva timp în plus, utilizatorii nu ar trebui, în teorie, să sesizeze prea multe dezavantaje ale noului format.
Potrivit Go4it, cel mai mult de câștigat au însă cei care cumpără reclamă pe YouTube, mesajul lor fiind livrat în totalitate. Spoturile publicitare vor trebui însă să fie realizate în așa fel încât să capteze atenția imediat și să transmită mesajul clar și repede.
În era în care smartphone-urile sunt principala metodă de accesare a internetului, reclamele de durată foarte lungă pentru servicii video nici măcar nu mai fac prea mult sens, utilizatorii fiind conștiincioși cu traficul de date. Clipurile de șase secunde ar trebui astfel să limiteze dimensiunile download-urilor irosite pentru livrarea de reclame mai lungi.
Toate metodele mai vechi de promovare pe YouTube sunt în continuare disponibile pentru cei care doresc să cumpere reclamă pe acest serviciu, însă Google va încuraja folosirea de reclame „bumper”.
Acestea vor putea fi integrate în campanii de tip TrueView și Google Preferred, care sunt livrate pe diverse canale ale companiei.