Ce reguli trebuie să respecți atunci când comunici prin e-mail

Publicat: 12 08. 2012, 09:27
Actualizat: 20 03. 2019, 17:03

Două din trei persoane susțin că „nu au încredere” în cei care le trimit e-mail-uri în care apar greșeli gramaticale, informează Daily Mail, citând un studiu realizat de către reprezentanții Staples din Marea Britanie.

Conform aceluiași studiu, trimiterea unui e-mail prin care o persoană anunță plecarea în concediu poate avea un efect benefic asupra relațiilor cu ceilalți colegi și cu furnizorii sau clienții.

Circa 58% dintre persoanele care lucrează la birou susțin că se simt iritate de persoanele care nu lasă un astfel de mesaj atunci când pleacă în vacanță și că nu ar face afaceri cu ele pentru că neglijând acest lucru își arată lipsa de profesionalism.

„Oamenii citesc astfel de mesajele mai des decât ai crede”, a declarat Amee Chande, reprezentant al Staples. Ea susține, de asemenea, că redactarea lor îți oferă posibilitatea de a fi creativ, amuzant sau grijuliu.

„Spune-le, de exemplu, dacă îți iei o binemeritată zi liberă că le vei răspunde mai repede decât Usain Bolt (atlet jamaican care deține recordul mondial la proba de 100 de metri) atunci când te vei întoace”, a mai explicat Chande.

Trebuie, de asemenea, să nu uiți să lași un contact prin care persoanele interesate pot lua legătura cu tine atunci când nu ești la birou și să menționezi care este data în care te vei întoarce la lucru.

Studiul celor de la Staples a mai scos la iveală și faptul că 46% dintre oamenii de afaceri britanici consideră „enervante” e-mail-urile redactate sumar sau grosolan care anunță plecarea în concediu a unei persoane.

Ce trebuie să eviți atunci când trimiți un e-mail clienților companiei pentru care lucrezi

– expresiile precum „vă pup” (nu sunt apreciate de 66% dintre clienți);

– emoticoanele de tip „față zâmbitoare” (nu sunt apreciate de 44% dintre clienți);

– folosirea cuvintelor precum „dragă” (nu este apreciată de 54% dintre clienți);

– abrevierile (nu sunt apreciate de 50% dintre clienți);

– expresiile de tipul „să aveți o vinere frumoasă” (nu sunt apreciate de 28% dintre clienți);

– clienților nu le place, în proporție de 17%, să fie întrebați care le sunt planurile pentru weekend.