Ce se află în spatele super-ofertelor din hypermarketuri
Supermarketurile își atrag clienții folosind oferte speciale false, inclusiv unele unde prețurile sunt mai mari decât cele inițiale, relatează Daily Mail.
Cercetătorii au identificat o serie de cazuri care arată că magazinele manipulează prețurile, pentru a crea iluzia că faci economii.
Compania Which?, care reprezintă interesele consumatorilor, a inspectat peste 700.000 de produse de-a lungul unui an și a găsit oferte trucate la orice, de la fructe la hrană pentru animale.
Au fost găsite oferte unde dacă cumpărai mai multe produse deodată, ieșeai mai scump decât dacă le cumpărai separat. Un iaurt costa 30 de pence, însă un magazin i-a dublat prețul, la 61 de pence, pe timpul ofertei de a cumpăra 10 iaurturi la prețul de 4 lire sterline (40 de pence pe bucată). Apoi, prețul iaurtului a revenit la cota inițială de 30 de pence.
De cele mai multe ori, magazinele cresc prețurile pentru o scurtă perioadă, înainte de a lansa ofertele. Alte magazine folosesc ca referință un preț vechi, mai mare decât cel actual al produselor.
Scuza magazinelor prinse cu oferte trucate a fost că e vorba despre erori izolate, provocate de angajați neglijenți.