Ce sfaturi le dă românilor Richard Branson, unul dintre cei mai bogați oameni de afaceri britanici
Peste 2.500 de manageri din companiile locale au fost prezenți ieri la un eveniment în București la care a venit miliardarul britanic Richard Branson, 61 de ani, fondatorul Virgin Group, un „imperiu” care cuprinde 300 de companii cu activități în domenii precum transportul aerian sau feroviar, scrie Ziarul Financiar.
Întrebat de un tânăr antreprenor român în ce domeniu și-ar deschide o afacere dacă ar avea acum 20 de ani (vârsta la care Branson a înființat Virgin ca un retailer de comenzi de discuri prin poștă), Branson a spus că nu are în minte un domeniu exact, pentru că în toate domeniile se pot inova produse sau servicii.
„Cel mai important este să îți urmezi pasiunile, să încerci să faci mai bine decât alții un lucru, un produs sau un serviciu. Ca sectoare de dezvoltare a afacerilor, internetul și energia ar fi, în opinia mea, două domenii care ar putea fi valorificate foarte mult în acest moment”, a spus Branson, care este recunoscut în întreaga lume pentru că a deschis prima firmă privată care se ocupă de turism spațial, Virgin Galatic, care duce clienții-pasageri în călătorii în spațiul suborbital.
Intervențiile lui Branson, care a fost prezent pe scena de la Sala Palatului din București pentru 45 de minute, au fost generate în mare parte de întrebările adresate de către Robin Sharma, unul dintre experții internaționali în domeniul leadershipului și speaker în cadrul evenimentului. Prețurile pentru biletele la acest eveniment au fost cuprinse între 320 de euro/persoană (pentru pachetul general) și 550 de euro (pentru pachetele VIP), plus TVA.
„Motivele pentru care alegi să deschizi o afacere sunt diverse. Spre exemplu, pe mine m-a frustrat calitatea serviciilor oferite de American Airlines și din această frustare s-a născut Virgin Airlines. Dacă cineva crede că poate face un lucru mai bine decât cel existent deja pe piață, să nu ezite să facă o afacere din asta. Dar să nu pornească de la ideea că o afacere înseamnă o mașină de făcut bani”, a explicat Branson.
În materie de marketing, Branson i-a sfătuit pe managerii români să încerce să aibă cât mai multe apariții în presă, nu neapărat prin reclame, ci prin opinii sau articole în care să fie citați pentru că „oamenii citesc mai mult articolele decât reclamele”.
Autor al mai multor cărți de leadership (una din cele mai recente fiind „Losing My Virginity: How I’ve Survived, Had Fun and Made a Fortune Doing Business My Way” – „Cum mi-am pierdut virginitatea: cum am supraviețuit, m-am distrat și am făcut avere făcând afaceri în felul meu”), Branson a fost implicat, de-a lungul timpului, în încercări de depășire a unor recorduri mondiale privind viteza pe uscat și în aer: în 1986 a traversat Oceanul Atlantic într-o barcă, având cel mai rapid timp înregistrat vreodată, iar un an mai târziu Virgin Atlantic Flyer a fost primul balon cu aer cald care a traversat Oceanul Atlantic.
Un alt sfat pe care omul de afaceri cu o avere estimată anul trecut la peste 4 miliarde de dolari îl are pentru managerii români este să-și găsească parteneri buni de afaceri, dar să facă și tot ceea ce le stă în putință pentru a dobândi satisfacții, atât pe plan personal, cât și pe plan profesional. „Înainte de a face primul milion de dolari, mi s-a spus că cea mai bună cale de a reuși în afaceri este încercarea și am încercat de câte ori a fost nevoie pentru a-mi atinge visul”, a spus Branson. (Adelina Mihai)