Șeful de marketing al gigantului Apple a pus capăt unor speculații conform cărora compania americană ar dezvolta un „iPhone ieftin”.
Phil Schiller a precizat pentru o publicație din China că „smartphone-urile ieftine” nu vor fi niciodată „viitorul produselor Apple”, scrie The Telegraph.
Cotidianul economic The Wall Stret Journal și agenția Bloomberg au scris, citând surse care au preferat să rămână anonime, că Apple ar dezvolta un nou model de iPhone care să fie comercializat la prețuri mai scăzute și care să se adreseze pieței chineze.
„Fiecare produs pe care îl creează Apple este făcut folosind cea mai bună tehnologie. Aceasta înseamnă procesul de producție, display-ul Retina, design-ul – pentru a comercializa cel mai bun produs de pe piaț”, a declarat Schiller pentru Shanghai Evening News.
Mai multe voci din domeniu au speculat că Apple s-ar putea orienta către un produs mai ieftin pentru a-și mări cota de piață în China. Poziția companiei este amenințată de o serie de dispozitive ieftine lansate pe piață de o serie de producători locali. Aceste dispozitive ieftine folosesc sistemul de operare Android. Apple a căzut în decembrie anul trecut pe locul șase în topul celor mai mari producători de smartphone-uri din China, cu o cotă de piață de 10%.
Schiller, al doilea cel mai important om din managementul Apple după Tim Cook, a recunoscut că este conștient de tendințele în materie de tehnologie din China.
„La început telefoanele simple erau populare pe piața chineză, acum smartphone-urile ieftine sunt populare, iar telefoanele simple au ieșit din trend”, a precizat directorul de marketing.
China este considerată de investitori un punct slab al Apple. În decembrie, când s-a lansat iPhone 5, lipsa de entuziasm a publicului chinez i-a obligat pe executivii Apple să lanseze o campanie de PR, anunțând vânzări bune pentru a contracara materialele despre lipsa cozilor din fața magazinelor.