Like-urile pe care le dăm pe Facebook spun mai multe despre noi decât ne putem da seama, scrie npr.org. Aceasta este concluzia unui studiu al Academiei de Științe din SUA, care susține că „Like-urile pot indica orientarea sexuală, etnia, religia, viziunea politică, trăsăturile de personalitate, inteligența, gradul de fericire, dependența de anumite substanțe, vârsta și sexul persoanelor”.
Cercetătorii au analizat 58.000 de Like-uri date de americani și au ajuns la concluzia că persoanele care au dat Like paginilor „Thunderstorms” (furtuni), „The Colbert Report” (serial TV), „Science” și „Curly Fries” (cartofi prăjiți) sunt cele mai inteligente, în timp ce utilizatorii care au dat Like paginilor „Sephora”, „I like being a mom” (Îmi place să fiu mamă), „Harley Davidson” și „Lady Antebellum” (trupă country-pop) au un grad mai scăzut de inteligență.
De asemenea, cei care au dat Like paginilor „No H8 Campaign” (organizație caritabilă pentru drepturile omului), „Mac Cosmetics” și „Wicked” (un musical) au șanse mai mari să fie homosexuali, în timp ce paginile „Wu Tang Clan” (trupă hip-hop), „Shaq” (baschetbalistul Shaquille O’Neill) și „Being confused after waking up from naps” sunt un indicator al heterosexualității.
„Deși unele situații arată clar legătura dintre Like și o anumită trăsătură, cum ar fi legătura dintre No H8 Campaign și homosexualitate, în alte cazuri legătura este mai puțin strânsă, cum ar fi în cazul cartofilor prăjiți și al inteligenței”, se arată în studiu.
Concluziile cercetării ar putea ajuta companiile să își targeteze mai bine produsele către utilizatori, sugerează autorii studiului.