Cercetarea, realizată de oamenii de știință de la Universitatea din Pennsylvania, arată că dacă pozezi în ipostaze amuzante ești o persoană deschisă la noi experiențe, în timp ce dacă fotografia ta de profil este una profesională, acest lucru relevă faptul că ești un om onest.
În cazul extroverților sunt șanse mari ca ei să își pună la profil o fotografie colorată, care să îi facă să pară mai tineri. De cealaltă parte, persoanele prietenoase afișează poze în care zâmbesc sau apar alături de prieteni.
Totuși, cercetătorii consideră că oamenii nu ar trebui să își aleagă singuri fotografia de profil. Cu toții ar trebui să rugăm pe altcineva să facă acest lucru dacă vrem să părem niște persoane prietenoase, inteligente și atractive.
În cadrul cercetării, ale cărei rezultate au fost publicate în revista „Cognitive Research: Principles and Implications”, oamenii de știință au analizat paginile de Facebook a 102 studenți și au ajuns la concluzia că, în general, persoanele tind să facă alegeri greșite atunci când își aleg fotografia de profil, fapt care afectează modul în care sunt percepute de ceilalți oameni.
„Acest lucru poate ajunge să aibă un impact major asupra interacțiunilor pe care oamenii le au în mediul online, asupra impresiilor pe care le ceilalți și le formează despre o anumită persoană și deciziile pe care ei le iau în legătură cu persoana respectivă. Între aceste decizii se pot număra cele legate de angajare, prietenie, acordarea votului sau chiar planificarea unei întâlniri romantice cu respectiva persoană”, explică David White, autorul principal al studiului.