Zilele trecute jucătorul de fotbal Cristiano Ronaldo a primit un ceas de la TAG Heuer, s-a hotografiat cu ceasul apoi a publicat fotografia pe Instagram mulțumindu-le și utilizând sloganul companiei #dontcrackunderpressure, scrie Economist.
Din ianuarie până acum, peste 200.000 de postări pe Instagram au fost insoțite de hashtag-urile #ad, #sp sau #sponsored (reclamă) conform datelor Captiv8, o platformă ce leagă brandurile de așa zișii „influencers” (persoane populare pe rețele sociale) din social media.
Pentru companii este o metodă foarte bună de a ajunge la potențiali clienți. De exemplu, Ronaldo are peste 240 de milioane de fani (Facebook+Instagram+Twitter), notează Business Magazin.
De asemenea, rețelele de socializare ajută brandurile să ajungă la tinerii care, de exemplu, urmăresc o vedetă pe Snapchat, prin care aceștia au impresia că pot vedea o parte din viața personală a vedetelor. Astfel companiile pot interacționa altfel cu audiența, mult mai eficient decât reclamele tradiționale, dar acest lucru nu este ieftin.
Vedetele sau „influecerii” pot câștiga cu 3-7 milioane de urmăritori pot câștiga în medie 187,500 de dolari pe o postare pe Youtube, 93,750 pe o postare pe Facebook sau 75,000 de dolari pentru o postare pe Instagram sau Snapchat.