Prima pagină » Magazin » Ce trebuie să faci pentru a părea mai inteligent în fața șefului. Există o greșeală foarte frecventă

Ce trebuie să faci pentru a părea mai inteligent în fața șefului. Există o greșeală foarte frecventă

Ce trebuie să faci pentru a părea mai inteligent în fața șefului. Există o greșeală foarte frecventă
Un studiu recent arată că persoanele care spun cu voce tare ce au de spus și nu optează să se exprime printr-un mail sunt văzute de angajatori ca fiind inteligente.

Crezi că dacă îi trimiți mail-uri infinite șefului tău vei reuși să economișeti timp și să faci o bună impresie în fața superiorului? Greșit, afirmă un grup de cercetători de la Facultatea de Business din cadrul Universității din Chicago. Experții au constatat că e mult mai eficient dacă vorbești personal cu șeful sau cu persoana căreia intenționai să îi trimiți un mail, notează Huffigton Post.

Rezultatele studiului arată că persoanele care își exprimă punctul de vedere pe un ton ferm sunt văzute ca fiind mult mai inteligente decât cele care optează să comunice prin mail.

„Dacă vrei să fii văzut ca fiind o persoană atentă și inteligentă, atunci când ai ceva important de spun, spune cu voce tare ca să fi auzit”, a spus Nick Epley, coordonatorul studiului.

Pentru a se ajunge la aceste concluzii, Epley, împreună cu Julian Schrieder – co-autor al cercetării – au făcut un experiment. Aceștia au rugat un grup de persoane să scrie într-o formă cât mai completă o scrisoare de intenție unor angajatori. Unele scrisori de intenție au fost citite de angajatori, în timp ce alte scrisori au fost citite cu voce tare chiar de candidați.

La finalul experimentului, angajatorii au fost rugați să își spună părerea cu privire la candidați. Astfel, candidații care au citit cu voce tare scrisoarea de intenție au fost văzuți ca fiind niște persoane ce trebuiau luate în seamă, raționale și inteligente.

În ciuda faptului că trimiterea unui e-mail sau a unui mesaj pe chat poate părea o măsură mult mai eficientă, în realitate acest lucru distruge abilitatea unui persoane de a comunica, arată rezultatele studiului.

Angajatorii ce au fost implicați în studiu au considerat că scrisorile citite de ei ca fiind niște declarații în alb.