Ce trucuri folosesc supermarketurile ca să ne facă să cumpărăm mai mult
Business Insider publică o listă cu trucurile folosite de supermarket-uri pentru ca clienții să cumpere mai mult. Sursa face un inventar detaliilor de poziționare la raft sau de decorațiuni din magazine care îi determină pe oameni să lase mai mulți bani la casă. Iată cum ajungem să cumpărăm mai mult, chiar fără a avea nevoie:
1. Cărucioarele de cumpărături permit oamenilor să facă mai multe cumpărături
2. Produsele proaspete de panificație sunt poziționate la intrare, pentru a face poftă clienților
3. Florile stau și ele la intrare, pentru că activează glandele salivare și îi fac pe oameni să cumpere mai mult, din impuls
4. Produsele de bază sunt ”ascunse” în spate, pentru ca oamenii să facă turul întregului supermarket
5. Rafturile sunt apropiate pentru a forța oamenii să treacă prin tot ”labirintul” de produse
6. Oamenii tind să cumpere mai degrabă produsele aflate pe rafturile din dreapta
7. Produsele pe care supermarketul vrea să le vândă cel mai mult sunt poziționate la nivelul ochilor
8. Produsele pentru copii sunt poziționate la nivelul ochilor acestora
9. Supermarketurile vor ca produsele să poată fi foarte ușor de atins. Cu atât un produs e mai ușor de atins, cu atât e mai probabil să fie cumpărat
10. Culorile roșu, portocaliu și galben atrag oamenii în magazin, culorile albastru și verde îi îndeamnă să stea mai mult înăuntru
11. Muzica lentă îi face pe oameni să cumpere mai mult, muzica clasică îi face să cumpere produse mai scumpe
12. În locuri aglomerate, oamenii petrec mai puțin timp și cumpără mai puține
13. Pe lângă reduceri, magazinele au și oferte limitate, care grăbesc cumpărarea
14. Cel mai profitabil loc din supermarket este coada de la casă. Acolo, oamenii cumpără tot felul de dulciuri, cât așteaptă.