Ce vor trebui să difuzeze posturile TV, odată cu intrarea în vigoare a LEGII ANTIFUMAT
Și în vechea lege exista o referire similară, dar campaniile antifumat nu s-au îngrămădit să intre pe posturile TV.
La un simplu calcul, 30 de minute pe săptămână ar reprezenta o medie de 4,3 minute pe zi. Mai exact, în jur de nouă spoturi de 30 de secunde în fiecare zi.
Un articol ce viza campanii antifumat era prezent și până acum în legea 349/2002. În „vechea” variantă, era vorba despre televiziunile și radiourile naționale care trebuiau să pună la dispoziție aceleași 30 de minute pe săptămână, dintre care 50% în „ore de maximă audiență”.
Cu toate acestea, campaniile antifumat au lipsit de pe TV, scrie paginademedia.ro.
„Art 9 – varianta de până acum – Posturile de radio și de televiziune naționale pun la dispoziție Ministerului Educației și Cercetării, Ministerului Sănătății și Familiei și Ministerului Tineretului și Sportului un spațiu de emisie de minimum 30 de minute săptămânal, din care 50% la ore de maximă audiență, pentru difuzarea de materiale promoționale de prevenire și combatere a consumului produselor din tutun.”
„Art. 9. noua variantă – În vederea difuzării de materiale promoționale de prevenire și combatere a consumului produselor din tutun, posturile de radio și de televiziune pun la dispoziție un spațiu de emisie de minimum 30 de minute săptămânal, pentru Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, Ministerul Sănătății, Ministerul Tineretului și Sportului și organizațiilor nonguvernamentale independente de industria tutunului și care au ca obiectiv al activităților reducerea consumului de tutun, în condițiile prevăzute la alin. (1) al art. 44 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare.”