Reclama retailer-ul britanic John Lewis de Crăciun redă prietenia dintre un băiețel pe nume Sam și un pinguin pe nume Monty. Relația dintre cei doi este urmărită pe parcursul unui an, timp în care cei doi se joacă, mănâncă și dorm împreună.
Odată cu venirea iernii, legătura dintre cei doi începe să fie afectată de un sentiment de singurătate pe care îl simte Monty. Sam reușește să-l alunge, chiar în ziua de Crăciun, când pinguinul găsește sub brad un partener pentru el, pe nume Mabel.
Dacă anul trecut cei de la John Lewis ne-au îndrumat să „dăruim cuiva un Crăciun” pe care să nu îl uite niciodată, anul acesta, sloganul spotului publicitar este „Oferă cuiva Crăciunul pe care îl visează”.
Întreaga poveste este redată pe melodia „Real Love” a lui Tom Odell (cover după John Lennon), iar cei doi pinguini sunt, contrar aparențelor, animați digital. Atât Monty, cât și Mabel sunt aduși la viață prin efecte speciale de grupul britanic MPC, ‘responsabil” de animații CGI în producții ca ‘Planet of the Apes”, ‘World War Z” sau ‘Life of Pi”.
Noua reclamă pentru John Lewis a fost creată de agenția Adam&Eve/DDB și a costat un milion de lire sterline, echivalentul a peste 1,270.000 de euro. Spotul publicitar face parte dintr-o campanie amplă de Crăciun centrată pe MontyThePenguin, ale cărei costuri se ridică la 7 milioane de lire.
Spotul publicitar a devenit viral. Acesta fiind urmărit de peste 4,5 milioane de persaone în mai puțin de 24 de ore.