Prima pagină » Magazin » Cea mai spectaculoasă cale ferată din România, monument istoric unic în sud-estul Europei

Cea mai spectaculoasă cale ferată din România, monument istoric unic în sud-estul Europei

Cea mai veche și spectaculoasă cale ferată montană din Sud-Estul Europei, ruta Oravița Anina, este promovată de CFR Călători la Târgul de Turism al României.

Traseul este supranumit „Semmeringul Banatean” datorită asemanarii dintre acesta și calea ferată Semmering” din Austria, construită intre anii 1845-1854.

Linia ferată Semmering are o lungime totala de 40 Km între Glognitz-Mürzuschlag) pe o diferență de nivel de 388 m; la noi este o diferență de nivel de 340 m pe o lungime de 34 km. Acolo au fost construite 15 tunele, iar aici 14 tunele. Cel mai înalt viaduct al căi ferate Semmering are 47m, viaductul Jitin are 37 m. Deosebirea mare constă în lungimea tunelurilor. Cel mai lung are 1428 m, în timp ce pe linia Oravița-Anina cel mai lung este de 660 m (Gârliște), scrie oravita-anina.eu.

Trenurile au în componență două vagoane (trei în sezonul estival) și circula în fiecare zi după următorul program:
-plecare Oravița 11:15, sosire Anina 13:05
-plecare Anina 13:30, sosire Oravița 15:20

„Oferta de rezervare a locurilor este o bună oportunitate pentru agențiile de turism și pentru grupurile organizate, de cel puțin 6 persoane, care își pot planifica călătoria cu o lună, până la trei luni înainte, cumpărând cu anticipație bilete, atât pentru grupuri organizate, dar și individual.

Pentru aceasta rută se aplică:

-Ofertele comerciale și reducerile aferente (Bilet dus-întors, Minigrup 2-5, Cartea VSD, Biletul de weekend, procurarea cu anticipație a legitimațiilor de călătorie, etc.)

-Reducerile și facilitățile acordate prin acte normative (elevi și studenti, pensionari, revolutionari, veterani de razboi, persoane persecutate din motive politice și etnice, persoane cu handicap, locuitorii munților Apuseni)”, a anunțat CFR Călători, potrivit resita.ro.

Linia ferată Oravita-Anina este a cincea cale ferată de pe teritoriul României, respectiv prima cale ferată montană. Construita in timpul Imperiului Austriac, reprezintă un monument cultural unic in România precum și o realizare tehnică deosebită. A primit supranumele de ‘Semmeringul banatean” fiind construită doar câțiva ani după faimoasa cale ferată ‘Semmering” din Austria.

 

Autor