Nu trebuie să petreci prea mult timp în Silicon Valley pentru a auzi despre cum oamenii de acolo nu sunt interesați de bani sau să devină milionari.
„Oamenii doar încearcă să transforme lumea într-un loc mai bun. Să fim însă realiști. Start-up-urile care au apărut aici nu sunt organizații non-profit”, notează unul dintre jurnaliștii The New York Times pe un blog afiliat publicației.
Silicon Valley a cunoscut cea mai spectaculoasă creștere din istorie a averilor acumulate de antreprenorii stabiliți acolo. Regiunea a fost liderul național din Statele Unite în ceea ce privește numărul de locuințe care au fost vândute pentru cel puțin un milion de dolari.
David Sacks, fondatorul Yammer, care și-a vândut compania gigantului IT Mircrosoft pentru 1,2 miliarde de dolari, a dat o petrecere, care l-a costat 1,4 milioane de dolari, pentru a-și sărbători aniversarea vârstei de 40 de ani.
Mai mult, primii 250 de angajați ai Facebook sunt cunoscuți drept TNR250 (The Nouveau Riche 250, în traducere liberă cei 250 de recent îmbogățiți).
Ei își plănuiesc încă de pe acum felul în care vor cheltui sutele de milioane de dolari pe care le vor obține după vânzarea acțiunilor Facebook din portofoliu. Pe listă se află avioane particulare, opere de artă și chiar o insulă, însă se discută și despre acte de caritate, notează Nick Bilton de la NY Times.
Motivul pentru care majoritatea antreprenorilor din Silicon Valley pretind că nu sunt interesați de avuții și stilul high-class este modelul dat de câteva persoane care își doreau într-adevăr doar o schimbare spre bine a lumii, persoane precum Steve Jobs, argumentează jurnalistul. De aceea, susține el, multe dintre companiile care au apărut în ultima perioadă copiază ideile și modelul de business al predecesoarelor.
„Steve Jobs a fost hotărât. El a spus: Schimbă lumea și lumea va avea grijă de tine. Unii i-au urmat chemarea, persoane precum Mark Zuckerberg”, susține Roger McNamee, cofondatorul companiei de investiții în IT Elevation Partners. „Eu cred însă că doar unu din 10 sau poate 100 de antreprenori gândesc așa. Pentru fiecare Mark Zuclerberg ai 10 oameni care doar se prefac a fi el”, a explicat investitorul.