Prima pagină » Magazin » „Cel mai ușor de reținut single” din istoria muzicii britanice

„Cel mai ușor de reținut single” din istoria muzicii britanice

"Wannabe", cântecul de debut al grupului Spice Girls, a fost desemnat "cel mai ușor de reținut single" din istoria muzicii britanice, potrivit rezultatelor furnizate de un experiment online, informează contactmusic.com.

Participanții au recunoscut această piesă în primele 2,29 secunde după ce au început să o asculte. În comparație, ei avut nevoie, în medie, de 5 secunde pentru a recunoaște alte cântece celebre.

Cercetătorii au dezvoltat un joc interactiv, denumit „Hooked on Music”, în cadrul unui studiu științific organizat cu scopul de a identifica acele elemente care ajută anumite cântece să devină memorabile.

Rezultatele inițiale ale studiului au fost dezvăluite, sâmbătă seară, la Manchester Science Festival.

Datele, furnizate de peste 12.000 de persoane care au participat la acest experiment online, au fost analizate apoi de cercetătorii de la Museum of Science and Industry (MOSI).

 

 

Participanții au fost rugați să spună dacă recunosc anumite cântece pe care le-au ascultat, iar acestea erau selectate, la întâmplare, dintr-o bază de peste 1.000 de piese celebre, datând din anii 1940 și până în prezent.

„Wannabe”, single-ul de debut al grupului pop Spice Girls, care a stat șapte săptămâni pe primul loc în topul britanic în 1996, este cântecul care a fost recunoscut cel mai repede de către participanți, în doar 2,29 secunde.

Pe locul al doilea s-a clasat single-ul „Mambo No.5”, interpretat de Lou Bega, identificat de participanți, în medie, după 2,48 secunde.

Locul al treilea a revenit piesei „Eye of the Tiger”, interpretată de grupul american Surviver, recunoscută de participanți după 2,62 secunde.

Topul 10 a fost completat de piesele „Just Dance” (Lady Gaga), „SOS” (ABBA), „Pretty Woman” (Roy Orbison), „Beat It” (Michael Jackson), „I Will Always Love You” (Whitney Houston), „Don’t You Want Me” (The Human League) și „I Don’t Want To Miss A Thing” (Aerosmith).

Conceptul experimentului „Hooked on Music” a fost creat de Ashley Burgoyne, cercetător în domeniul muzicologiei computerizate la Universitatea Amsterdam din Olanda.