Prima pagină » Magazin » Cele mai valoroase branduri din lume

Cele mai valoroase branduri din lume

Cele mai valoroase branduri din lume
Apple și Google sunt cele mai valoroase branduri din lume, ocupând pentru al treilea an consecutiv primele două poziții într-un clasament realizat anual de compania de consultanță Interbrand pentru primele 100 de mărci la nivel global.

Evaluată la 170,276 miliarde de dolari, Apple și-a mărit valoarea brandului cu 43%, în timp ce Google a înregistrat o creștere de 12%, la 120,314 miliarde de dolari.

Primele 10 poziții sunt completate, în ordine, de Coca-Cola, Microsoft, IBM, Toyota, Samsung, General Electric, McDonald”s și Amazon, care a intrat pentru prima oară în top 10, cu o valoare a brandului de 37,948 miliarde de dolari.

Alte cinci branduri au intrat pentru prima oară în top 100 de branduri, respectiv Lego (locul 82), PayPal (97), MINI (98), Moet&Chandon (99) și Lenovo (100).

Lenovo este al doilea brand din China care figurează în topul Interbrand. Primul a fost Huawei (locul 88),care a intrat în clasament în 2014.

Topul din acest an este dominat de companiile IT și auto, care ocupă împreună 28 de poziții. Brandurile companiilor din sectorul tehnologic reunesc peste o treime din acest top, respectiv 22,6% din valoarea cumulată a celor 100 de branduri.

Cele mai mari creșteri ale valorii brandului au fost înregistrate de Facebook (locul 23, +54%), Apple (locul 1, +43%), Amazon (locul 10, +29%), Hermes (locul 41, +22%) și Nissan (locul 49, +19%).

La realizarea clasamentului, Interbrand a luat în considerare o serie de factori precum performanțele financiare, puterea brandului de a influența consumatorii și capacitatea de a impune prețuri ridicate.