Cheia succesului în afaceri. Zece sfaturi pentru reușită, oferite de magnatul Richard Branson

Publicat: 19 09. 2012, 20:55
Actualizat: 22 08. 2013, 23:54

Britanicul Richard Branson, cel care a pus bazele casei de discuri Virgin și companiei aviatice Virgin Atlantic Airways, prezintă câteva secrete ale succesului în afaceri în cartea sa, „Like a Virgin: Secrets They Won”t Teach You at Business School”.

Câteva dintre aceste sfaturi sunt redate de Business Insider în ediția electronică:

Nu face nimic din ceea ce nu îți face plăcere

Aceasta este prima recomandare pe care le-o face Branson celor care vor să aibă succes în afaceri.

Fă-te remarcat

„Asigură-te că apari pe prima pagină a ziarelor, nu în rubrica neagră. Trebuie să ieși în față și să știi să te vinzi”, consideră magnatul britanic.

Alege înțelept numele mărcii

În viziunea lui Branson, atunci când botezi un brand trebuie să te gândești cum poți beneficia de pe urma lui. În cazul său, „Virgin” sugerează plusvaloare, servicii mai bune și prospețime.

Nu poți conduce o afacere fără să îți asumi niște riscuri

Orice investiție presupune niște riscuri, așadar trebuie să fii pregătit și de un potențial eșec, consideră Branson.

Prima impresie reprezintă totul. La fel și a doua

Prima impresie este cea care îl determină pe client să te aleagă și a doua oară. În cazul lui Branson, clienții care apelează la Virgin Airways și a doua oară o fac pentru că a-și recupera un bagaj sau pentru a li se rezolva o solicitare. Deci, și a doua impresie trebuie să fie la fel de bună.

Perfecțiunea este de neatins

„Este periculos să faci oamenii să creadă că au făcut ceva perfect”, consideră magnatul, motiv pentru care nu i-a spus niciodată nimănui că a făcut ceva perfect.

Clientul are de cele mai multe ori dreptate

Clientul are tot timpul dreptate… atunci când nu greșește. „Nu trebuie să construiești o afacere fără să te gândești că va trebui să-l satisfaci pe client”, se mai arată în cartea lui Branson.

Definește-ți marca

Atunci când vine vorba de definirea mărcii, Branson nu le recomadă oamenilor să facă ceea ce a făcut el cu brand-ul „Virgin”, deoarece acesta activează în mai multe domenii. Cel mai important, în viziunea sa, este să promiți mai puțin și să realizezi mai mult decât ai promis.

Explorează teritorii noi

Afaceristul britanic compară această experiență cu marile descoperiri științifice sau geografice. Explorează teritorii restrânse, care pot genera idei creative și inovații.

Nu toti s-au născut pentru a fi CEO

Managerul unei companii trebuie să fie omul care „scoate ceea ce este cel mai bun la angajații săi”. Nu tuturor le reușește asta, iar acest lucru este unul bun.