Prima pagină » Magazin » Chellomedia, care operează televiziuni și în România, cumpărată de grupul AMC pentru 750 mil. euro. Care sunt posturile de la noi din țară

Chellomedia, care operează televiziuni și în România, cumpărată de grupul AMC pentru 750 mil. euro. Care sunt posturile de la noi din țară

Chellomedia, care operează televiziuni și în România, cumpărată de grupul AMC pentru 750 mil. euro. Care sunt posturile de la noi din țară
Compania americană AMC Networks va prelua de la grupul american de telecomunicații Liberty Global Inc. divizia de conținut - Chellomedia -, care operează mai multe televiziuni, inclusiv în România, valoarea tranzacției ridicându-se la 750 de milioane de euro, infomează broadbandtvnews.com.

Compania americană AMC Networks va prelua de la grupul american de telecomunicații Liberty Global Inc. divizia de conținut – Chellomedia -, care operează mai multe televiziuni, inclusiv în România, valoarea tranzacției ridicându-se la 750 de milioane de euro, infomează broadbandtvnews.com.

Conform sursei citate, AMC Networks a încheiat o înțelegere definitivă pentru a cumpăra Chellomedia, divizia internațională de conținut a Liberty Global, pentru aproximativ 1,04 miliarde de dolari (750 milioane de euro).

Este de așteptat ca tranzacția să fie finalizată în primul trimestru al anului 2014, nefiind condiționată de aprobarea vreunei autorități de reglementare.

În luna mai, grupul american de telecomunicații Liberty Global Inc. și-a scos la vânzare divizia de conținut – Chellomedia -, care operează mai multe televiziuni, inclusiv în România. Compania estima că această tranzacție i-ar putea aduce o sumă estimată la 580 – 750 milioane de euro (800 de milioane de dolari – 1 miliard de dolari). Chellomedia a înregistrat venituri de aproximativ 350 milioane de euro în ultimul an (până la sfâșitul lunii iunie 2013).

Prin această tranzacție, compania AMC Networks va prelua operațiunile de business ale Chellomedia, printre care se numără Chello Central Europe, Chello Latin America, Chello Multicanal și Chello Zone, dar și participația Chellomedia la CBS Chello Zone, un joint venture cu CBS International, A+E Networks, Zon Optimus și alți parteneri.

În schimb, Liberty Global va păstra business-ul de televiziuni premium din Olanda, care include Film1 și Sport1.

Chellomedia, divizia de conținut a Liberty Global, operează și distribuie televiziuni, conținut și servicii video. Chellomedia operează 68 de televiziuni. Dintre acestea, 48 sunt deținute 100% de Chellomedia, în timp ce 20 sunt deținute în regim de joint venture cu alte companii, între care și CBS. Televiziunile Chellomedia sunt recepționate în prezent într-un număr total de 390 milioane de case din 138 de teritorii.

Chello Central Europe este unul dintre cei mai importanți furnizori de conținut din Europa Centrală. Portofoliul său de televiziuni din România include: Minimax, Megamax, Film Café, Sport1, SportM, TV Paprika, Fine Living, CBS Reality, JimJam, Extreme Sports Channel, Outdoor Channel, Food Network, MGM Channel și Shorts TV. Televiziunile operate de compania Chello Central Europe sunt reprezentate în România de societatea Tematic Cable SRL, în condițiile în care biroul din București ale Chello a fost închis pe 30 septembrie.

Grupul american Liberty Global Inc. deține și UPC Holding, înregistrată în Olanda, care controlează compania de telecomunicații UPC România.

Pe de altă parte, AMC Networks Inc. este o companie de divertisment din SUA, care deține și operează mai multe televiziuni, între care se numără AMC, IFC, Sundance Channel și WE tv. De asemenea, compania deține drepturile de difuzare pentru celebrele seriale „Mad Men”, „Breaking Bad” și „The Walking Dead”.

Potrivit lui Josh Sapan, președinte și CEO al AMC Networks, achiziția Chellomedia se înscrie în strategia AMC de expansiune la nivel internațional. „Odată cu extinderea AMC Networks la nivel internațional, am avut marea dorință de a face ceva ce considerăm strategic, respectiv să difuzăm conținutul nostru pe propriile noastre televiziuni”, a spus Josh Sapan.

La rândul său, Mike Fries, președinte și CEO al Liberty Global, a declarat că această tranzacție este atractivă atât din punctul de vedere al valorii sale, cât și din perspectiva lichidităților pe care le oferă companiei. „Această tranzacție ne ajută să ne simplificăm business-ul și ne permite să ne concentrăm pe piețele noastre principale și pe oportunitățile strategice”, a mai spus Mike Fries.