Cine a depășit motorul de căutare al Microsoft

Publicat: 08 02. 2013, 16:20
Actualizat: 29 07. 2014, 17:43

Yandex, motorul de căutare rusesc, a depășit serviciul Bing al companiei Microsoft, ajungând pe locul 4 după Google, Baidu și Yahoo, conform statisticilor realizate la nivel global de ComScore și citate de Russia Today.

Yandex și-a lansat propriul motor de căutare web toamna trecută, iar creșterea ratei de folosire a început din noiembrie. Motorul rusesc a procesat 4,62 de miliarde de căutări, în comparație cu cele 4,48 de miliarde înregistrate de Bing, care aparține companiei americane Microsoft.

Dezvoltarea a continuat și în luna decembrie, când Yandex a fost accesat pentru 4,84 miliarde de căutări, Bing fiind folosit doar pentru un număr de 4,48 de miliarde.

În ceea ce privește numărul de utilizatori unici, situația s-a schimbat, Microsoft având 268,6 de milioane, în timp ce Yandex doar 74,4 milioane de useri. De asemenea, serviciul rus este cu mult depășit de Google, care păstrează poziția de lider mondial al motoarelor de căutare. Google a procesat 114,73 de miliarde de căutări în luna decembrie, respectiv 65,2% din cota de piață, motorul chinez Baidu ajungând la 14,5 miliarde (8,2%), urmat de Yahoo cu 8,63 miliarde (4,9%).

În timp ce Google domină piețele din SUA (65%) și Europa (90%), majoritatea căutărilor din Rusia sunt efectuate prin intermediul Yandex.

Pe lângă faptul că este prima companie rusească care a obținut acces la vasta bază de date a CERN, centrul de cercetare nucleară din Elveția, Yandex a lansat în Rusia un magazin de aplicații pentru Android, în planurile de viitor incluzând și dezvoltarea unor servicii de telefonie mobilă, conform Russia Today.

„Yandex s-a dezvoltat cu 17% în 2012 și a ajuns la 42,2 milioane de utilizatori. Progresul înregistrat se datorează creșterii interesului manifestat de utilizatori pentru mediul online rusesc”, precizează pentru Bloomberg Tatyana Komarova, reprezentantul companiei.

Profitând de continua creștere a pieței online, Yandex a apărut și în Turcia, unde Google are cota de piață de 93,7 procente. Compania rusească speră să-și mărească cota de la 1,4% în prezent, la 35% în 5 ani, obiectivul fiind considerat ambițios de către analistul rus Aleksandr Vengranovich. (Maria Neagu)