Peste 11.000 de euro. Atât a investit un om de afaceri din Târgu Mureș pentru un aparat de fitness, pe care și l-a instalat în propria casă. „Este vorba de unul dintre cele mai în vogă aparate: Adaptive Motion Trainer (AMT). Cu ajutorul lui poți să faci mai multe tipuri de exerciții și să îți antrenezi o mare parte din masele musculare”, a declarat pentru gândul Marius Filip, director FitLife, firmă ce se ocupă cu vânzarea de aparatură de fitness la noi în țară. Acesta este cel mai scump aparat pe care firma l-a vândut unei persoane fizice.
VIDEO: Așa arată aparatul pe care un român a plătit peste 11.000 de euro
Acesta spune că în ultimii ani românii sunt tot mai interesați de aspectul lor fizic și de felul în care își pot menține sănătatea, motiv pentru care sunt dispuși să investească chiar și mii de euro pentru a-și cumpăra un aparat de fitness pe care să îl țină în casă.
„De regulă, românii își cumpără aparatură de fitness: biciclete – verticale, orinzotale, biciclete eliptice, benzi de alergare. Tot aici putem încadra și aparatele de vâslit – WaterRower care combină mișcarea cardio cu forță. Prețul pentru o bicicletă pleacă de la 500 de lei și poate ajunge la 20.000 de euro. De regulă, clienții care ne cumpără aparatură scumpă sunt persoane juridice: sălile de fitness sau hotelurile care au săli de fitness. Dar, avem și clienți care sunt dispuși să învestească mii de euro într-un singur aparat de fitness. De regulă aceștia sunt oameni de afaceri care țin foarte mult la aspectul lor fizic „, mai spune Filip. Clienții care optează să cumpere un aparat de fitness de la compania pe care o reprezintă acesta au venituri medii și mari.
O bicicletă de 20.000 de lei, echivalentul a a aproape 4.500 de euro, este dotată cu touchscreen, are mai multe opțiuni care pot da un plus de complexitate antrenamentului. „O bicicletă se alege în funcție de mai multe tipuri: de greutatea pe care o are persoana care vrea să o folosească și de programele pe care le are. În ultimul timp am constatat că românii sunt tot mai bine pregătiți din acest punct de vedere și vin la noi cu solicitări foarte bine conturate”, precizează Marius Filip.
O altă tendință în acest domeniu constă în faptul că românii preferă să își cumpere aparatură de fitness decât să se ducă la sală. „Asta pentru că timpul liber este din ce în ce mai limitat. Decât să mergem la sală, unde pe lângă antrenament mai luăm în calcul și timpul care ne ia să ajunge acolo, preferăm să ne trezim și să ne urcăm pe bicicletă, să facem duș și apoi să plecăm la muncă. Antrenamentul îl putem relua și seara”, mai spune Filip.
Acesta spune că pe lângă un aparat performant, o persoană care vrea să slăbească sau să se mențină în formă trebuie să apeleze și la ajutorul unui antrenor de fitness care să îi ofere poturi în privința tipurilor de antrenamente care să îi ofere rezultatele dorite.
Marius Filip a fost prezent în cadrul emisiunii Zf Live, unde a spus că România este o piață în creștere pentru industria de fitness, cu cerere din ce în ce mai mare și clienți mai pregătiți, românii devenind mai interesați de echipamentele de calitate, însă în continuare costurile pentru echiparea unie săli de fitness sunt ridicate.
„Pentru a dota o sală de fitness, depinde foarte mult de suprafață, de bugetul celor care o construiesc, de piața căreia i se adresează. Pentru o sală de suprafață medie este nevoie de o investiție de la 100.000 de euro în sus. Dacă politica celor care se ocupă de sală este corespunzătoare, bugetul se poate recupera în maxim 2 ani. Este nevoie de instructori de calitate, care să fie învățați, să meargă la cursuri, să vadă noile tendințe din piață”, a spus Marius Filip.
Sălile mai scumpe, cu echipamente de calitate, lucrează în general cu producători de tradiție, susține Filip. Pe lângă investiția inițială în echipamente, pentru a avea succes, o sală de fitness trebuie promovată constant și trebuie investit în oameni.
Aici puteți să-l urmăriți pe Marius Filipîn cadrul emisiunii ZF Live vorbind despre afacerea pe care o conduce și despre care sunt tendințele în domeniul fitness-ului.