Într-un studiu intitulat „Limbajul preparatelor culinare”, publicat în 2014, Jurafsky și colegii săi au analizat prețurile a 650.000 de preparate din 6.500 de meniuri, scrie independent.co.uk. Potrivit acestora, când un restaurant folosește denumiri mai lungi pentru un preparat, practică un preț mai mare. Fiecare literă în plus în lungimea medie a unui cuvânt a fost asociată cu o majorare cu 18% a prețului.
Totodată, adjectivele care ar putea stârni apetitul sunt folosite cel mai des: „aromat”, „bogat”, „crocant”. Cei care merg în localurile cu mâncare sunt sfătuiți să analizeze și utilizarea cuvântului „exotic” în meniuri.
Preparatele cu „condimente exotice” și „legume exotice” sunt mai scumpe. Preparatele scumpe au fost asociate deseori cu termeni sexuali, mai ales în recenziile online ale restaurantelor. Jurafsky a declarat că amatorii de localuri scumpe se referă la preparate ca fiind „orgasmice” sau „seducătoare”.