Prima pagină » Magazin » Compania Facebook anunță: Ne-am modificat logo-ul / Cum arată și ce spun experții despre schimbare

Compania Facebook anunță: Ne-am modificat logo-ul / Cum arată și ce spun experții despre schimbare

Compania Facebook și-a schimbat logo-ul, într-o încercare de a diferenția aplicația și platforma web cu același nume de compania care deține și alte produse și servicii, precum Instagram sau WhatsApp, potrivit unui anunț făcut pe blogul oficial.

Noul logo al companiei este numele său scris cu litere mari. Schimbarea are mai multe implicații, potrivit experților în branding. De exemplu, când cineva scrie pe internet cu litere mari înseamnă, de obicei, că țipă sau are tonul ridicat și că dorește să atragă atenția. Totodată, literele mari folosite într-un logo transmit încredere.

Noul logo are menirea să transmită „optimism”, iar efortul de rebranding este concentrat pe „claritate”, „empatie” și „crearea de spațiu”, potrivit unui anunț făcut de companie. Aplicația Facebook își va păstra logoul actual.

Decizia a fost criticată de Elizabeth Warren, candidat la alegerile prezidențiale din SUA. „Cei de la Facebook pot să facă rebranding cât doresc, dar nu pot ascunde faptul că au devenit prea mari și prea puternici”, a scris senatorul pe Twitter. Warren este un politician care cere separarea în părți mai mici a marilor companii din tehnologie, pe motiv că acestea au devenit mult prea influente.

Unii analiști cred că prin schimbarea logoului, Facebook își schimbă strategia de marketing, prin sublinierea faptului că este o corporație cu o ofertă diversificată de produse și servicii.

Alți experți susțin că Facebook încearcă să promoveze o nouă imagine, proaspătă, după numeroasele scandaluri în care rețeaua sa de socializare a fost implicată.

Compania dorește să „repornească discuția despre brand”, crede Lisa Marie Nelson, specialist în marketing și branding. „Ar putea fi ocazia să atragă atenția de la alte lucruri”, a declarat ea, pentru publicația Washington Post.

Noul font minimalist folosit pentru logo include spații mari între litere. Logoul se schimbă în funcție de contextul din jur și uneori include un gradient sau culori solide.

Fontul folosit în logouri poate transmite mesaje. Băncile și alte instituții financiare preferă, de obicei, să folosească litere mari pentru a transmite încredere și siguranță, potrivit lui Carolina de Bartolo, expert în tipografie, citat de Washington Post.

Schimbarea logoului vine după ce compania a modificat acum câteva luni modul în care arată aplicația mobilă. Aceasta este acum dominată de alb, în loc de albastru, iar interfața este mult mai aerisită. Compania se pregătește să relanseze și interfața web a rețelei de socializare online.

Recomandarea video

Mediafax
Cât ar trebui să mâncăm, de fapt, de Crăciun. Un medic trage semnalul de alarmă
Digi24
Rapoarte ale serviciilor secrete americane dezvăluie că Putin vrea să cucerească părți din Europa, inclusiv țări care sunt membre NATO
Cancan.ro
Zodia care termină anul 2025 în genunchi. Mihai Voropchievici: Din păcate, este prea târziu
Prosport.ro
Cea mai frumoasă profesoară de matematică din România e colega lui Gabi Tamaș!
Adevarul
Secretul bine păzit al statuii lui Ioan de Hunedoara: scrisori ascunse în bocancul de bronz
Mediafax
Ce va indica noua etichetă de pe electrocasnice. Cumpărătorii vor fi primii anunțați
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Cancan.ro
”Măgărie”. Supărare mare după ce Alessia Pop a câștigat Vocea României
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Cele mai consumate băuturi din lume au un efect crucial pentru sănătatea oaselor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Universul invizibil dezvăluie noi indicii despre materia întunecată