Producătorul de îmbrăcăminte H&M este acuzat că a inclus în cea mai recentă colecție a sa de primăvară modele foarte asemănătoare cu unele create de casele de modă de lux Balenciaga, Celine și Kenzo, potrivit dailymail.co.uk.
Astfel, colecția The New Mix include, de exemplu, o bustieră albă din bumbac aproape identică cu una prezentă în colecția de primăvară 2013 a casei Balenciaga – purtată de actrița Kristen Stewart la premiera filmului „On The Road”. Diferența de preț este uriașă, topul H&M costând 19,95 de dolari, în timp ce cel de la Balenciaga costă 1.535 de dolari.
La fel se întâmplă cu o rochie scurtă cu bretele, care are un decolteu din plasă, similară cu o rochie prezentă în colecția de primăvară Celine, diferențele de preț fiind iarăși notabile, 24,95 de dolari pentru ținuta H&M, față de 3.250 – rochia Celine.
De asemenea, o versiune similară a unei bluze Kenzo imprimată cu imaginea unui tigru (255 de dolari) se regășește în colecția H&M.
Însă H&M nu a ascuns niciodată faptul că „vânează tendințe”, dorind să ajungă la un public cât mai larg, pe o piață extrem de competitivă.
Recent H&M a apelat la Beyonce pentru noua imagine a colecției de vară, artista americană implicându-se și în designul acestor modele.
H&M a fost fondat în Suedia în 1947 și este listat la NASDAQ OMX Stockholm. H&M are peste 2.600 de magazine pe 47 de piețe, inclusiv unități deschise în sistem de franciză.