Tokyo, Las Vegas, New York, Melbourne, Johannesburg, Beijing, Miami, Bangkok, Jakarta și Moscova sunt doar câteva dintre cele 47 de orașele pe care le-a vizitat în tot acest timp, scrie Ziarul Financiar.
„Odată recrutată și ajunsă în Doha (Qatar) am intrat într-o sesiune de traininguri de două luni. Șase zile pe săptămână, timp de 8-9 ore pe zi, am făcut traininguri. După ce se încheie formalitățile de zbor și se iau toate avizele și atestatele, am început să zbor iar din momentul acela totul devine rutină. În total, în cei doi ani de zile cât a lucrat ca însoțitoare de bord, a văzut orașe din 47 de țări din Africa, Australia, America de Nord, Asia și Europa”, a povestit tânăra.
Singurul continent pe care nu l-a văzut este America de Sud. „Am o hartă, unde am punctat toate destinațiile în care am fost. Spre America de Sud sunt zboruri foarte grele, foarte lungi”, precizează ea.
Fosta însoțitoare de bord subliniază că este un sentiment aparte de libertate să știi că poți pune puncte pe hartă și este suficient să conturezi un plan pentru a ajunge acolo. „Nu ai îngrădiri legate de transport, datorită facilităților oferite de companie. Nu ai îngrădiri financiare pentru ca salariul îți permite acest lux oricând îl dorești. Și este minunat să simți cum poți să îți desenezi propria hartă”, spune ea.
Salariile atractive dar și posibilitatea de a călători în toată lumea îi determină pe români să aplice pentru un job în cadrul transportatorilor aerieni străini.
În ultimii patru ani, companiile aeriene arabe s-au orientat și spre piața locală pentru a face recrutări. Cei mai mulți angajați români, 688 de persoane (din care 534 fac parte din echipajul de bord -însoțitori de bord și piloți) , îi are compania aeriană Emirates, cu venituri de circa 20 miliarde de dolari anual.
La începutul acestui an companiile aeriene Etihad Airways și Qatar Airways, cu 15 milioane de pasageri la nivel internațional, au organizat un proces de recrutare în România.
Dacă în România salariul unei însoțitoare de bord începe de la 1.500 de lei (340 de euro), în străinătate depășește 1.000 de euro net pe lună. „Salariul începea de la 1.300 de euro pe lună net și puteam ajunge la 2.000 de euro în funcție de numărul de ore zburate”, spune ea.
Deși compania aeriană suporta toate costurile cu cazarea în Doha și utilitățile, fosta însoțitoare de bord precizează că viața în orașul arab este scumpă. „Viața este extrem de scumpă în Doha. Ai apartamentul asigurat de companie, singura grijă fiind ce mănânci, nu poți să pui deoparte cât ți-ai propus. Dacă vrei să ieși în oraș totul este foarte scump, alimentele sunt și de trei ori mai scumpe ca în România”, mărturisește ea.
CITIȚI ARTICOLUL INTEGRAL ÎN ZIARUL FINANCIAR.