Ghyslain Wattrelos și-a pierdut soția – Laurence – și doi copii – Hadrien și Ambre – când cursa MH370 aparținând Malaysia Airlines a dispărut, în data de 8 martie 2014, cu 239 de oameni la bord. El dezvăluie că Jandarmeria de Transport Aerian a Franței (GTA) i-ar fi spus că există „neconcordanțe” în investigația celebrului caz, scrie dailystar.co.uk. Acesta crede că avionul a fost doborât, iar autoritățile franceze ascund adevărul.
Tatăl îndurerat a trimis o scrisoare președintelui Emmanuel Macron, dar oficialii francezi susțin în continuare că nu dețin nicio informație în plus față de ce se cunoaște deja.
Căutările au reînceput luna trecută, după ce un anchetator britanic a susținut că a găsit epava avionului pe Google Maps. Descoperirea a luat o turnură și mai interesantă când un alt individ a anunțat că are fotografii cu epava, aflată în jungla cambodgiană, la circa doi km distanță de locul indicat de primul cercetător.
Anchetatorii francezi vor să analizeze datele colectate de Boeing și FBI, după ce au găsit informații confuze în raportul guvernului malaezian, care a fost remis în luna iulie.
Francezii au identificat „o a treia entitate” care ar putea avea date utile și ar fi putut produce software capabil „să spargă” unitatea satcom de comunicații prin satelit a aparatului de zbor. Astfel, printre pasagerii „dubioși” care vor fi investigați în lipsă se numără un expert malaezian în aeronautică, al cărui loc era situat chiar sub unitatea satcom. Antena unui asemenea sistem comunică cu o serie de sateliți Inmarsat și datele ar putea fi folosite pentru a identifica ruta cursei MH370, înainte de prăbușire.
Dacă unitatea respectivă a fost atacată de hackeri, aceștia ar fi manipulat sau ar fi șters datele, astfel încât MH370 s-ar fi prăbușit departede locul în care se desfășoară eforturile de căutare.
Wattrelos susține că mai existau alți pasageri suspecți, cum ar fi un iranian care le-a cerut prietenilor săi de pe Facebook „să se roage pentru el”, înainte de zborul fatidic, precum și doi ucrainieni și un american „cu profil atipic„.
Aeronava MH370 a decolat din capitala Malaeziei și se îndrepta spre cea a Chinei, când a dispărut fără urmă. La ora 12:14 AM, avionul comercial a pierdut legătura cu insula Phuket din Strâmtoarea Malacca.
În ciuda celor două căutări de amploare pe fundul mării, cercetătorii au identificat doar câteva resturi de epavă irelevante. O teorie populară susține că însuși căpitanul Zaharie Shah, care pilota aeronava, ar fi plănuit și executat „genocidul”, din cauza unor probleme personale. Ultimul mesaj al lui Shah a fost „Noapte bună, Malaysia 370″, pe măsură ce avionul părăsea spațiul aerian malaezian.
O echipă formată din 19 anchetatori nu a găsit însă niciun motiv să-l suspecteze pe căpitanul Shah de asemenea intenții. Totodată, orice problemă tehnică a fost scoasă din calcul. „Nu putem determina cauza dispariției MH370,” este concluzia raportului autorităților, care a îndurerat și mai mult rudele celor dispăruți.
Raportul a fost catalogat însă drept „o mușamalizare” de către unii experți aviatici, care susțin că informații vitale au fost omise din document. Potrivit Daily Star Online, avionulNUs-a prăbușit în mare, deoarece telefoanele mobile ale victimelor au sunat alte patru zile după accident. Guvernul francez nu a dorit să comenteze informațiile privind posibila mușamalizare a cazului MH370.
foto: Facebook /Ghyslain Wattrelos