Facebook a anunțat că va autentifica conturile celebrităților de pe rețeaua de socializare, o inițiativă adoptată deja de Twitter, că își va revizui politica în materie de conținuturi „ofensatoare” și că paginile cu propuneri sau glume sexiste sau jignitoare nu vor mai fi protejate de anonimat.
„Lansăm astăzi (miercuri, n.r.) «paginile verificate», pentru a ajuta utilizatorii să găsească conturi autentificate ale celebrităților și companiilor pe Facebook”, a explicat, miercuri, grupul, care are sediul în California, pe blogul său oficial.
„Veți vedea o «insignă» albastră postată în dreptul numelor lor”, a adăugat Facebook, citat de AFP.
„Este vorba de conturile unui număr mic de personalități publice (celebrități, jurnaliști, oficiali guvernamentali, mărci și companii populare), care au mulți fani”, a mai precizat rețeaua de socializare.
Simbolul utilizat de Facebook pentru autentificarea acestor pagini nu este același cu cel utilizat de Twitter în aceleași scopuri.
Totodată, paginile pe care există conținuturi ofensatoare, sexiste etc. nu vor mai fi protejate de anonimat, după ce acestea au stârnit protestele utilizatorilor rețelei de socializare.
„Paginile pe Facebook pot fi anonime și acest lucru este important, oamenii pot începe revoluții aici”, a spus un oficial al grupului, într-o conferință care a avut loc miercuri. Acesta a adăugat că Facebook este îngrijorat de conținuturile jignitoare la adresa femeilor sau altor grupuri și din acest motiv aceste pagini nu vor mai fi anonime.
Decizia a fost luată după ce oficialii rețelei de socializare și-au dat seama că sistemul de identificare și eliminare a textelor marcate de ură sau jignitoare nu este atât de eficace pe cât și-au dorit.
Modificările au fost anunțate la o săptămână după lansarea unei campanii a grupului Women, Action & The Media, care este de părere că rețeaua de socializare „permite de mult timp conținuturile care aprobă violența la adresa femeilor”.
Oficialii Facebook spun că mare parte din aceste conținuturi au fost eliminate de pe rețea, însă au mai rămas pagini cu conținut „deplasat sau oribil”, pe care ei nu îl susțin. Oficialii Facebook au spus că le analizează și explică autorilor lor că, dacă doresc să rămână pe rețea, conținuturile trebuie semnate. Se pare că un procent ridicat dintre acești utilizatori au ales să nu mai publice aceste conținuturi.