Copiii de astăzi ar prefera să aibă o carieră pe YouTube decât să fie astronauți
Aproximativ 33% dintre copiii care au participat la acest sondaj, realizat în SUA, Marea Britanie și China, au declarat că visează să aibă o carieră pe YouTube când vor fi mari, comparativ cu 11% care își doresc să devină astronauți.
La sondaj au participat circa 3.000 de copii cu vârste cuprinse între 8 și 12 ani, precum și 326 de părinți de micuți cu vârste între 5 și 12 ani.
Totuși, răspunsurile au variat în funcție de țara de origine a respondenților. Peste 50% dintre cei din China au răspuns că își doresc să devină astronauți, cea mai populară opțiune în ceea ce privește cariera din această țară.
În SUA și Marea Britanie, cifra a scăzut la puțin peste 10%, meseria de vlogger (video blogger) fiind cea mai populară în ambele țări. În top urmează meseriile de profesor, atlet profesionist, muzician și astronaut.
În ceea ce privește topul meseriilor la care vizează copiii chinezi, acesta este format din astronaut, profesor, muzician, atlet profesionist și vlogger.
Trei din patru copii cred că oamenii vor ajunge în cele din urmă să locuiască în spațiu sau pe o altă planetă. Ideea este împărtășită de 96% dintre copiii chinezi, comparativ cu 63% dintre cei britanici și 68% dintre cei americani.
Întrebați dacă își doresc să ajungă în spațiu, 95% dintre chinezi au răspuns afirmativ, față de aproape 70% dintre copiii americani și 63% dintre respondenții britanici.
Pe 20 iulie s-au împlinit 50 de ani de la istorica misiune Apollo 11. Astronautul american Neil Armstrong devenea, pe 20 iulie 1969, primul om care a pășit pe Lună, la patru zile de la lansarea misiunii Apollo 11. A rostit apoi ceea ce va deveni una dintre cele mai celebre fraze din istorie: „Un pas mic pentru om, un salt uriaș pentru omenire”.