Raportul se bazează pe statisticile oferite de soluțiile Kaspersky Lab pentru PC-uri Windows și Mac-uri, cu modulul de control parental activat. Acesta prezintă procentul de vizite sau tentative de vizitare a unor site-uri cu un conținut potențial dăunător care se încadrează într-una dintre cele mai populare șapte categorii prestabilite: mijloace de comunicare pe Internet; alcool, tutun, droguri; jocuri pentru calculator; software, audio, video; e-commerce; limbaj explicit; conținut pentru adulți.
Copiii au deschis site-uri de comunicare (cum ar fi platforme de social-media, servicii de mesagerie sau de e-mail) în 61% din cazuri, comparativ cu 67% în anul precedent (din mai 2015 până în aprilie 2016). Jocurile au scăzut de la 11% la 9%, iar site-urile pentru adulți reprezintă acum 1,2%, față de 1,5%. În același timp, vizitele paginilor care conțin informații despre droguri, alcool, tutun acum însumează 14% din totalul detecțiilor, deși cifra a fost de numai 9%în etapa precedentă.
În România, copiii sunt atrași cel mai mult de site-urile de comunicare, cu o proporție de 47,66%. Dintre acestea, Facebook ocupă primul loc detașat (90,56%), urmat de Google+ (3,32%) și Twitter (2,34%). După urmează cele cu informații despre alcool, tutun și droguri (26,05%), iar pe locul al treilea jocurile pentru computer (13,13%). Cea mai populară platformă online de jocuri pentru copiii români este roblox.com (80,92%), urmată de minecraft.net (10,06%) și steampowered.com (6,70%).
„Observăm o mare schimbare în activitatea online a copiiilor: trecerea de la computere la dispozitive mobile”, comentează Anna Larkina, Web-content Analysis Expert la Kaspersky Lab. „Copiii folosesc acum computerele doar pentru a vizita site-uri care nu au aplicații echivalente pentru mobil sau care sunt mai ușor de văzut pe ecrane mari. Acest lucru ar putea să explice de ce scade proporția deținută de site-urile de comunicare deschise de pe computere, în timp ce proporția paginilor din categoria „Alcool, tutun, droguri” este în creștere. Scăderea categoriei jocurilor nu înseamnă că acum copiii se joacă mai puțin pe computer. Ei tind să aleagă câteva site-uri și să rămână la ele, dar pot să petreacă o grămadă de timp jucându-se.”
Site-urile despre droguri, alcool și tutun sunt cele mai populare în America de Nord (32%), Oceania (30%) și Europa de Vest (26.